Men sant som ni säger - blek och copy-paste:ig! Bra att dom ompaketerar land raider så att man får en GK raider
Grey knights nytt CODEXET UTE/Tankar?
Re: Grey knights nytt [lPrebooks UPpe 160814 RELEASE 230814]
Förvisso, jag blev inte så besviken då jag ställde in mig på att GK kommer att bli en allierad punch till mina IG eller systrar.
Men sant som ni säger - blek och copy-paste:ig! Bra att dom ompaketerar land raider så att man får en GK raider
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime
Intressant är väl också att GK är den ENDA nya codex releasen som inte får någon ny unit eller "sculpt". De förpackar bara om lite GKSS och det är allt vi får.
Ser ni vad som händer när man klagar över flera år på ett codex som håller sig över editions.....då blir de bestraffade av GW's planeringsavdelning, nu är min enda förhoppning att Necrons får samma sorts stryk.....men nope. Antar att de får tre eller fyra nya kits, moe money moe money för GW:
Ser ni vad som händer när man klagar över flera år på ett codex som håller sig över editions.....då blir de bestraffade av GW's planeringsavdelning, nu är min enda förhoppning att Necrons får samma sorts stryk.....men nope. Antar att de får tre eller fyra nya kits, moe money moe money för GW:
http://icantpaint40k.blogspot.se/
See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.
Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor
See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.
Hydra dominatus
For the emperor
Jag måste även uttrycka viss förvåning, varför skulle jag köpa ett paket om purifiers? Det är mer ekonomiskt att köpa ett tio pack med vanliga GKSS och bara måla som purifiers? om det inte är så att det finns en sprue special melee och ranged i båda lådorna, så att man är tvungen att göra vissa GK standards med bara svärd. Men det betyder ju ändå inte att Purifiers boxen är bättre.
Kanske bara är så att man kan köpa en billigare box om man är ekonomisk.
Kanske bara är så att man kan köpa en billigare box om man är ekonomisk.
http://icantpaint40k.blogspot.se/
Hydra dominatus
For the emperor
Hydra dominatus
For the emperor
Förhoppningsvis får både Necrons och Dark Eldar samma behandling, inga nya enheter men nytt codex. Då hinner de uppdatera alla innan årsskiftet.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Det har länge gått rykten om ett nytt DE-Flyg. Men sedan om det bara är rykten eller sanning har man ingen aning om.Flogger skrev:Förhoppningsvis får både Necrons och Dark Eldar samma behandling, inga nya enheter men nytt codex. Då hinner de uppdatera alla innan årsskiftet.
- Lottomannen
DE kan gärna få lite nya enheter, många i nuvarande codex är grymt föråldrade.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Sanningen är ju den att av de arméer som står på tur så har ju alla utom systrarna fått i princip alla sina modeller utbytta i modern tid (dvs under de senaste 4-5 åren). Så det är ju inte så konstigt att det börjar komma codex- släpp med få eller inga nya modeller.
DE skulle kunna bli ett större släpp då de har rätt mycket Finecast- enheter (fem stycken, utan att räkna karaktärer och Harlequins).
Ska vi vara ärliga så skulle de förmodligen kunna få ut alla codexar innan årskiftet iaf om de bara ville. Enligt ryktena är ju alla codexar klara iaf (inklusive systrarna) och att man har börjat arbeta på Chaos Marines igen.
DE skulle kunna bli ett större släpp då de har rätt mycket Finecast- enheter (fem stycken, utan att räkna karaktärer och Harlequins).
Ska vi vara ärliga så skulle de förmodligen kunna få ut alla codexar innan årskiftet iaf om de bara ville. Enligt ryktena är ju alla codexar klara iaf (inklusive systrarna) och att man har börjat arbeta på Chaos Marines igen.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK
-
Elevatorlake
Fast som allierad punch till IG måste väl billigare terminators och billigare terminator librarian vara perfekt?Trulsante skrev:Förvisso, jag blev inte så besviken då jag ställde in mig på att GK kommer att bli en allierad punch till mina IG eller systrar.
Kör du mycket poäng kan ju en billigare dreadknight med tillbehör också vara ett välkommet tillskott?
Senast redigerad av 1 Elevatorlake, redigerad totalt 21 gånger.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Samt en Dreaknight med 12 force weapon skottElevatorlake skrev:Fast som allierad punch till IG måste väl billigare terminators och billigare terminator librarian vara perfekt?Trulsante skrev:Förvisso, jag blev inte så besviken då jag ställde in mig på att GK kommer att bli en allierad punch till mina IG eller systrar.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
-
Elevatorlake
Precis, jag börjar sakteliga inse vilken delikat ostbricka jag kan bygga med mina Tau och lite allierade från mina grey knights...Flogger skrev:Samt en Dreaknight med 12 force weapon skottElevatorlake skrev:Fast som allierad punch till IG måste väl billigare terminators och billigare terminator librarian vara perfekt?Trulsante skrev:Förvisso, jag blev inte så besviken då jag ställde in mig på att GK kommer att bli en allierad punch till mina IG eller systrar.
Det som måste kollas nu är om nemesis strike force måste vara primary detachment för att deep strike-reglerna ska gälla. Annars kan man alliera sig med billigare terminators som får deep strike från runda 1 och en dreadknight med jump och 30" shunta.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets