När kommer nästa Eldar-codex?

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
kombat

Re: När kommer nästa Eldar-codex?

Inlägg av kombat »

Tror inte GW släpper en startbox utan space marines

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Nä, marines är ett måste tyvärr.

Självklart hade jag tyckt det var skoj om nästa box innehöll något otippat, typ Necrons och Tau.
Så de lagen fick en liten boost och förhoppningsvis ny codex.

daskad

Inlägg av daskad »

chaos SPACE MARINES, är ju trots allt mariner ;)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
The Gretchin

Inlägg av The Gretchin »

Jag tycker att man borde få lite mer ovanliga saker i startboxarna.
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

EyeGuy

Inlägg av EyeGuy »

The Gretchin skrev:Jag tycker att man borde få lite mer ovanliga saker i startboxarna.
Som t ex Deffkoptas när den boxen släpptes?
Eller ovanligare som i, inte så ofta använda (storm troopers till IG har jag inte sett användas ofta...)?
"Tompkins thumbed another paint pellet into the gun and muttered business mantras to himself. Do Unto Others Before They Do Unto You. Kill or Be Killed. Either Shit or Get Out of the Kitchen. Survival of the Fittest. Make My Day."

Halvar

Inlägg av Halvar »

skulle väldigt gärna se en box med typ 5 plastwraithguards, lite guardians, två plastwarlocks och kanske någon aspect warrior möter någon form av chaos. (helst hade jag givetvis sett nids som andra delen men de hade sin glory day för inte så länge sen)
Ja' än't bittä'!

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Jag har svårt att tro att wraithguards kommer dyka upp i en startbox. Jag tror GW gillar att sälja dom riktigt dyrt och styckvis.

Oftast ska man ju få någon kass enhet som inte är troops. Nån löjlig walker eller något annat som kanske inte ens får se spel.

Det var dock skoj med helikoptrarna i black reach-boxen. Men det var nog en baktanke med det, då slapp de släppa dom löst för att ersätta den snygga killen från gorkamorka.

Nu har väl alla en uppsättning thopters som ligger och skräpar. Sure, dom är verkligen inte dåliga men hos mig blir dom oftast sista valet för att fylla ut poäng och används mest till att binda upp någon enhet en runda eller så.

Fast det är klart, terminators, wraithguards och andra bra enheter kanske inte borde släppas i startboxar då ingen skulle gå och köpa dom lite mindre självklara valen.

Anton

Inlägg av Anton »

Det tas ingen som helst hänsyn till befintligt sortiment eller vad man tror att folk köper mer eller mindre av efteråt när GW gör en startbox. De gör bara häftigast möjliga låda för att just den ska sälja så bra det bara går till potentiella nya spelare.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Apressiss.

En ny spelare (en som köper en ny fräck box) är värd mer än fem gamla spelare (som köper boxen/bok oavsett)

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

och chansen att man får se plastwraithguards innan den nya codexen kommer är hyfsat slim va?

Skriv svar