Enheterna från betrayal at calth i egna lådor

Har du hört det senaste från GW?
sefiii
Inlägg: 329
Blev medlem: 16 jul 2013, 09:35

Re: Enheterna från betrayal at calth i egna lådor

Inlägg av sefiii »

jag är förvirrad, tycker inte det ser värt ut med contemptorn?

men det kanske är för att jag tycker att dte är bättre att käpa i resin och ha en "posebar" contemptor?
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Enheterna från betrayal at calth i egna lådor

Inlägg av Elevatorlake »

sefiii skrev:jag är förvirrad, tycker inte det ser värt ut med contemptorn?

men det kanske är för att jag tycker att dte är bättre att käpa i resin och ha en "posebar" contemptor?
Efter att ha sett bägge lägger jag också hellre ut pengar på en från fw. För att inte tala om de legionspecifika som är urläckra så går den att posera i mycket större utsträckning, man kan välja vapen till den och den är mycket enklare att magnetisera än den i plast. Jag har magnetat en i plast från calth så att den kan använda alla vapen från fw (bägge armarna) visst går det men det är betydligt enklare med den från fw.

Vill man inte lägga ut de extra pengarna för detta så erbjuder gw ett billigare alternativ och valmöjlighet är ju sällan dåligt :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

MiniMajs
Inlägg: 244
Blev medlem: 04 apr 2015, 10:31

Re: Enheterna från betrayal at calth i egna lådor

Inlägg av MiniMajs »

Ancalagon skrev:Det är säkert ett gäng GW fanboys som febrilt försöker hitta motivation att betala de priserna :)

Calth lådor kommer köpas och styckas upp på tradera/ebay låååångt fram i tiden, precis som det typ fortfarande dyker upp andra liknande "startlådor" i lösa modeller fortfarande :)
Tror inte det ligger så många betrayallådor och skräpar som du tror.
Finns inte nåt från den lådan på tradera just nu tex.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Enheterna från betrayal at calth i egna lådor

Inlägg av Röde »

Jo då. Från sidan 5 och framåt på min sökning fanns det både Praetor och Tactical Marines. Orkade bara till sidan 7 av 13. Finns säkert mer grejer. Meeen jag tar nog det säkra före det osäkra och köoer en låda till innan de är väck ur hobbybutiken.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Twinkle
Inlägg: 205
Blev medlem: 29 dec 2015, 13:25
Ort: Göteborg

Re: Enheterna från betrayal at calth i egna lådor

Inlägg av Twinkle »

Nu ligger de uppe som preorder och kostar följande:

Cataphractii Terminators 480sek
Contemptor Dreadnought 420sek
Space Marine Heroes 360sek
Mark IV Space Marines 360sek

Så innehållet i lådan kostar 2340sek... obs. enbart 3 squads tactical kostar typ vad de tar för lådan, så allt annat blir bonus.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Enheterna från betrayal at calth i egna lådor

Inlägg av Mortarion »

Jag börjar fundera på om inte detta är ett PR-knep av GW. De har redan formarna så kostnaderna för att tillverka de lösa lådorna är minimala. Och när man går in på deras webbshop och kollar på modellerna så kommer Calth-lådan upp samtidigt. Det gör att de ger den lådan lite ny uppmärksamhet. Och om någon hade tänkt köpa två lösa lådor så inser personen snabbt att om den bara lägger till lite extra pengar får den massa mer modeller. Och så köper personen en Calth-låda istället.

Skriv svar