Nya flygare på ingång

Har du hört det senaste från GW?
Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Nya flygare på ingång

Inlägg av Elevatorlake »

Håller med om att den ser bra ut men jag hade föredragit den med en mer traditionell cockpit, flygplan utan den ser rätt konstiga ut.

Tyvärr är den i min bok estetiskt inte närheten av flygarna från fw.

Hoppas den får två assault cannons och inte en twin linkad så att den får lite bett, en assault cannon gör ju sällan mycket även om den är twin linkad.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Nya flygare på ingång

Inlägg av Nurgle »

Påminner om en föräten apache-helikopter. Kan inte riktigt bestämma mig om jag gillar den eller inte?

Edit: Orc-planet gillar jag. Robert Crumb designar 40k!
Senast redigerad av 1 Nurgle, redigerad totalt 25 gånger.

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Nya flygare på ingång

Inlägg av Halvar »

Kollade lite nu och det var enbart xiphon pattern interceptor som såg ut som att man kan ta i med tång.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Nya flygare på ingång

Inlägg av Yabob »

Den stora frågan måste ju nästan vara: Ersätter den här boken reglerna för flygplan från regelboken?

Som de formulerar det låter det ju nästan så.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Nya flygare på ingång

Inlägg av Elevatorlake »

http://www.belloflostsouls.net/2016/04/ ... veals.html

Nya klipp. Verkar vara mer än en sub-phase eftersom flygarna som är i reserv utför en egen liten dogfight med fyra subfaser i subfasen där de kan ta kål på varandra.

Hmmm...
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Nya flygare på ingång

Inlägg av Elevatorlake »

http://www.belloflostsouls.net/2016/04/ ... atest.html

Mer läckt information om flygarna. Ska vi gissa att försäljningen av flygare har droppat för mycket så att man försöker få upp den? Kanske också är ett sätt att testa nya regler som ska ingå i 8th edition?

Hur som, en av de större nyheterna är väl att alla flygare utom "fighter" förlorar skyfire och att flygare kan försöka göra en turn till per fas för mer manövrerbarhet. Deras attack patterns ger ju även specialregler och i klippet står det "There's no use taking cover..." så de kanske får ignore cover i åtminstone någon pattern.

Kanske är dags att lägga en beställning på en xiphon nu...
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Nya flygare på ingång

Inlägg av Mortarion »

Så den nya SM-flygaren är samma kit som Stormtalon... Den såg jag inte komma. Visst är de lika, men jag trodde nog att de bara utgick från samma design. Där ser man också hur lite det krävdes för att få en Stormtalon att gå från jätteful till rätt cool.

Och samma sak för orkerna, men där var det mer tydligt. Det är ju i princip samma plan, fast med nya vapen. Dock innebär det ett fult sätt att göra en rejäl prishöjning för orkflygaren. Den var ju en av de första flygarna och därmed förhållandevis billig tidigare. 140 kr prisökning känns väldigt mycket. Det kanske är GW:s nya sätt att öka priser? De har ju gått ifrån de årliga prisökningarna och gör numera enbart nya kit dyrare. Så för att få upp priserna på gamla kit måste de göra om dem...

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Nya flygare på ingång

Inlägg av Kaptenen »

Lite mera info:

Bild

Bild

Bild

Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

Re: Nya flygare på ingång

Inlägg av Jonke »

Och matchtiden förlängs med 1 timme om båda kör med flygare? Jag säger banna flyers i turneringsspel.

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Nya flygare på ingång

Inlägg av Halvar »

Fast det ser mer ut som gamla escalation, en sorts scenario för vissa ölkvällar.
Ja' än't bittä'!

Skriv svar