Adeptus astartes magier

Har du hört det senaste från GW?
Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: Adeptus astartes magier

Inlägg av Enochia »

Att byta plats på 2 enheter är hemskt, ser redan framför mig hur man mosar en stjärna med den, ställ en libbe ensam, omringa honom av gubbar, byt med valfri enhet, en gubbe kommer in, resten av uniten är död, kul spel
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

Apocswe
Inlägg: 613
Blev medlem: 30 mar 2010, 05:14

Re: Adeptus astartes magier

Inlägg av Apocswe »

Förhoppningsvis så går de inte göra så, utan den andra enheten måste kunna placeras. Annars kommer matcherna sluta runda 2 hädanefter.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Adeptus astartes magier

Inlägg av DHettNeck »

MSU gör comback :D
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Adeptus astartes magier

Inlägg av refabricated »

Prova att turneringsanpassa magin fär man flyttar på terräng. I synnerhet som bräden skall återställas efter matchen...
Vidare, byta påats på 2 enheter, vem ställer ut modellerna? Kan vara rätt viktigt vem som står var...

Att sm nu fått fortune spelar mindre roll. Invis eller fortune e typ likvärdigt och har man båda så känns det som överkompensation.

Men jag hoppas verkligen man kan poppa stjärnor med byta-plats-magin. Allt som missgynnar deathstar40k är välkommet i mitt hem.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: Adeptus astartes magier

Inlägg av Spell Familiar »

Thats it. Ok turneringsvänner, jag kastar in handduken. Nästa gång ni ser mig lirar jag Silverskallarna. Målningen kommer vara snarlik Iron Warriors men det kommer vara Silverskallar.
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Adeptus astartes magier

Inlägg av Mortarion »

refabricated skrev:Men jag hoppas verkligen man kan poppa stjärnor med byta-plats-magin. Allt som missgynnar deathstar40k är välkommet i mitt hem.
Jag hatar verkligen dödsstjärnor och tycker att de förstör spelet, men en power med wc2 som förstör valfri enhet inom 24" är inte bra för spelet heller.

Edit: vänta lite... Kan blessings verkligen targetta fiender? För om den bara kan targetta egna modeller blir den betydligt vettigare. (Men fortfarande bra.)

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Adeptus astartes magier

Inlägg av Excessus »

blessings kan bara targeta polare
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Adeptus astartes magier

Inlägg av Katarsis »

Mortarion skrev:Edit: vänta lite... Kan blessings verkligen targetta fiender? För om den bara kan targetta egna modeller blir den betydligt vettigare. (Men fortfarande bra.)
Nej, det kan de vanligtvis inte, men som det stod beskrivet på BOLS så går det:
6 – WC2 blessing, 24″. Swap target unit with the psyker’s unit. Can work on allies and enemies alike.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: Adeptus astartes magier

Inlägg av Flygmaskin »

Tycker terräng-flyttar-spellen kan abuseas en hel del. Ställ in en fet slagsmålsenhet i en skog. Flytta skogen och chargea med enheten. Bam!
Människomat, till exempel spannmål.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Adeptus astartes magier

Inlägg av Mortarion »

Katarsis skrev:
Mortarion skrev:Edit: vänta lite... Kan blessings verkligen targetta fiender? För om den bara kan targetta egna modeller blir den betydligt vettigare. (Men fortfarande bra.)
Nej, det kan de vanligtvis inte, men som det stod beskrivet på BOLS så går det:
6 – WC2 blessing, 24″. Swap target unit with the psyker’s unit. Can work on allies and enemies alike.
Då har BOLS fått det fel. Det är en blessing och det står inget om att den kan targetta fiender. Då gick den spellen från att vara helt bruten till att bli rätt kul.

Skriv svar