Lite Dark Eldar rykten...
-
Loudhoward
Re: Lite Dark Eldar rykten...
Mandrakes verkar useable nu (även om vi har idoga förespråkare även för dagens Mandrakes). Baleblast stock med stealth + shrouded. du kommer dra uppmärksamhet! Infiltrate into cover känns klart intressant.
Warlord traits känns inte sådär spännande. Kanske finns intressanta traits som är personliga på vissa characters.
"nerfen" på splinter cannons känns malplacerad, blir ännu viktigare med venoms nu.
WWP känns klart spännande nu, även om jag hade önskat andra ändringar.
Hoppas det stämmer med Taloi-squads. 2 Taloi + 1 Chronos känns roligt Även om de behöver sin FnP.
Warlord traits känns inte sådär spännande. Kanske finns intressanta traits som är personliga på vissa characters.
"nerfen" på splinter cannons känns malplacerad, blir ännu viktigare med venoms nu.
WWP känns klart spännande nu, även om jag hade önskat andra ändringar.
Hoppas det stämmer med Taloi-squads. 2 Taloi + 1 Chronos känns roligt Även om de behöver sin FnP.
Ja, men det där lät mycket mer hoppfullt!
Och Mandrakes är ett rejält lyft! De har blivit mycket bättre. De kommer ofta kuta omkring med 2+ cover och nån slags FnP!!! De är riktigt bra nu om de kan skjuta med samma bössa som förut!
Traitsen verkar vara halvdåliga. Det beror lite på hur mycket en DE HQ kommer vara mitt i gröten, förut var de ju helt oviktiga när matchen väl började förutom Baronen.
Riktig deep strike på fordon låter intressant. Det kan man verkligen utnyttja.
Och Mandrakes är ett rejält lyft! De har blivit mycket bättre. De kommer ofta kuta omkring med 2+ cover och nån slags FnP!!! De är riktigt bra nu om de kan skjuta med samma bössa som förut!
Traitsen verkar vara halvdåliga. Det beror lite på hur mycket en DE HQ kommer vara mitt i gröten, förut var de ju helt oviktiga när matchen väl började förutom Baronen.
Riktig deep strike på fordon låter intressant. Det kan man verkligen utnyttja.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves
Stämmer inte, postaren drog tillbaka det när han tittade en andra gång.Loudhoward skrev:Hittade lite andra rykten på darkcity, som verkade lite mer positiva.
Archons har access till "Arcane gear" eller något liknande. Kort och gott kan han plocka en jetbike eller hellionbräda.
Dark Eldar verkar följa power decrease trenden.
Så här tycker jag släppen har varit i 6th/7th i release ordning jämfört med sin egen föregående bok.
Chaos Space Marines Bättre
Dark Angels Bättre
Chaos Daemons Mycket Bättre
Tau Mycket Bättre
Eldar Mycket Bättre
Space Marines Mycket Bättre
Adepta Soritas lika/lite sämre
Tyranids Sämre
Astra Militarum Lika/lite bättre
Orks Sämre
Space Wolves Sämre
Grey knights Sämre
Dark Eldar Sämre*
Blood Angels ?
Necrons ?
Intressant är att även att produktionsvärdet på codexen (mängden nya bilder, fluff etc,) kulminerade med Space Marines har sedan fallit, inte bara power creepen har slutat. Så när de codexarna görs om kanske vi får en mer balanserad uppsättning, jag tvivlar dock med tanke på GWs bakgrund.
-
Loudhoward
Jag såg det precis.Xenomorph skrev:Stämmer inte, postaren drog tillbaka det när han tittade en andra gång.Loudhoward skrev:Hittade lite andra rykten på darkcity, som verkade lite mer positiva.
Archons har access till "Arcane gear" eller något liknande. Kort och gott kan han plocka en jetbike eller hellionbräda.
Synd, var en rolig grej, very much in line med kusinerna Eldar. Men igge
Det verkar roligt för alla som någonsin köpt Mandrakes iaf.
Infiltration,stealth, shrouded och soul blaze pinning flamer. Det är väl inte lika dåligt som det brukade vara. Hade väl vart kul om de inte var S3 med non-poisoned CC weapons. Men man får inte allt.
Då skall vi bara se om Chimaeras blir "daemons" som det verkar. Det vore inte så illa.
Infiltration,stealth, shrouded och soul blaze pinning flamer. Det är väl inte lika dåligt som det brukade vara. Hade väl vart kul om de inte var S3 med non-poisoned CC weapons. Men man får inte allt.
Då skall vi bara se om Chimaeras blir "daemons" som det verkar. Det vore inte så illa.
http://icantpaint40k.blogspot.se/
See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.
Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor
See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.
Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor
-
Loudhoward
Stämmer rykten så kommer Mandrakes och Scourges få speltid nu vilket är bra. 2 set snygga modeller!
Scourged också?Loudhoward skrev:Stämmer rykten så kommer Mandrakes och Scourges få speltid nu vilket är bra. 2 set snygga modeller!
Vad finns det för rykten om dem?
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
-
Loudhoward
4 Special/Heavy weapons per enhet. Även för 5manna enheter. Dvs en 5a med 4 haywire blasters som deepar. Och deras base cost ska ner med 6p.benmannen skrev:Scourged också?Loudhoward skrev:Stämmer rykten så kommer Mandrakes och Scourges få speltid nu vilket är bra. 2 set snygga modeller!
Men basen är att någon sett i någons tyska codex... Så ta det med en nypa salt
16p scourges med 4 blasters vore optat. Eller om de bara har carbines fortfarande på 16p... Hmm. Det låter riktigt bra! Skönt, då kan jag spela min Scourgessvärm igenLoudhoward skrev:4 Special/Heavy weapons per enhet. Även för 5manna enheter. Dvs en 5a med 4 haywire blasters som deepar. Och deras base cost ska ner med 6p.benmannen skrev:Scourged också?Loudhoward skrev:Stämmer rykten så kommer Mandrakes och Scourges få speltid nu vilket är bra. 2 set snygga modeller!
Men basen är att någon sett i någons tyska codex... Så ta det med en nypa salt(en extra nypa salt alltså)
Ja, med en deepande karaktär med portal utan scatter så kan det vara nice...men dom känns ju fortfarande som en dyr självmordsenhet..16p scourges med 4 blasters vore optat. Eller om de bara har carbines fortfarande på 16p... Hmm. Det låter riktigt bra! Skönt, då kan jag spela min Scourgessvärm igen
4 Haywires med range 24 och move 12 känns ju klart värt dock..Blasters är väl också ok. Eller så får man köpa lansar och stå i cover och brassa..
Men fan ta GW som inte tänkte på att stealth inte stackar med NS och Nightfight första turen ! Det hade ju varit skoj om man nån gång kunde överleva första rundan hyfsat..