Codex Grey Knights
Re: Codex Grey Knights
Man börjar nästan
lite över hur bra dom kommer vara mot demoner, men det verkar ju som en hel del av det mesta dom kommer få kommer vara äckligt bra. Måste nästan få se den färdiga versionen innan man kan säga om GW börjar spåra lite eller inte 
Jag är sjukt nöjd med att jag har köpt en demonarmé precis när grått blir det nya svarta.
+1HeadWar skrev:Jag är sjukt nöjd med att jag har köpt en demonarmé precis när grått blir det nya svarta.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Jag är sjukt nöjd med att jag redan äger en GK-armé. 
Men med tanke på hur hårt Njal kompas för att hans Wolf-spell kan döda carnifexer på 4+ så kommer väl deamonhunters att kompas lika hårt över hela listan? Allt som gimpar en speciell codex skall ju stenkompas har jag hört!
Grå Knihiggets - endast för okompade turneringar!
Grå Knihiggets - endast för okompade turneringar!
På tal om JotWW, vad gillar ni Sterns Zone of Banishment? Alla modeller inom D6" måste klara ett S-test, annars plockas de bort. (Demoner måste så klart slå om lyckade resultat.)
Så lätt att använda är den väl inte, man kan inte ha egna modeller inom 6" och den når just 6".
Jag hoppas att Codexen inte kommer bli för inriktad mot demoner och därmed inte kunna hävda sig mot andra arméer.
3 tur-1-assaultande Monstrous creatures låter lite väl håller jag med om.
Annars verkar detta vara den roligaste codexen sedan Space Wolfs
. (Både BA och DE var lite besvikelse för mig.)
Edit: Och någon mer änjag som tycker Extra Armour för 15 pts verkar lite onödigt på fordon med fortitude? ^^
Jag hoppas att Codexen inte kommer bli för inriktad mot demoner och därmed inte kunna hävda sig mot andra arméer.
3 tur-1-assaultande Monstrous creatures låter lite väl håller jag med om.
Annars verkar detta vara den roligaste codexen sedan Space Wolfs
Edit: Och någon mer änjag som tycker Extra Armour för 15 pts verkar lite onödigt på fordon med fortitude? ^^
Fast det som nästan är mest loco i den här armén är ju Coteaz + Inquisitorial Henchmen. Armé lista:
Coteaz - 100p
5 x Warrior 20p
5 x special vapen (plasma, flamer, melta) 50p
Chimera 55p
= 125p
15 enheter som ovan
= 1875p
= 1975p
Sen fyller man upp med fler henchmen eller nått. För 1750p blir det istället 13 enheter. Man kan argumentera för att det blir besvärligt att köpa så många chimeror i praktiken, samt att det kanske inte går att köra pga deployment problem etc, då kan man slänga in en Grandmaster + Dreadknight (1st turn charge som påpekats) för att fylla upp och "bara" köra en sisådär 7, 8 chimeror, eller fler. Det är inte OK att man kan köpa 100+ plasma guns i en armé (även om inte alla kan skjuta ur chimeran då...). Även med bara 8 chimeror är det 40st. som sitter säkert i sina chimeror. Man kan naturligtvis blanda in lite meltas för säkerhetsskull.
Även om man inte spammar enheterna ovan och gör en mer rolig (läs: varierad) armé, så är det sjuukt bra att kunna ta 5 plasma/melta i chimera för 125p.
Detta måste vara en tidig speltestkopia eller någonting, det finns så många saker som är helt bortom andra codexar.
Coteaz - 100p
5 x Warrior 20p
5 x special vapen (plasma, flamer, melta) 50p
Chimera 55p
= 125p
15 enheter som ovan
= 1875p
= 1975p
Sen fyller man upp med fler henchmen eller nått. För 1750p blir det istället 13 enheter. Man kan argumentera för att det blir besvärligt att köpa så många chimeror i praktiken, samt att det kanske inte går att köra pga deployment problem etc, då kan man slänga in en Grandmaster + Dreadknight (1st turn charge som påpekats) för att fylla upp och "bara" köra en sisådär 7, 8 chimeror, eller fler. Det är inte OK att man kan köpa 100+ plasma guns i en armé (även om inte alla kan skjuta ur chimeran då...). Även med bara 8 chimeror är det 40st. som sitter säkert i sina chimeror. Man kan naturligtvis blanda in lite meltas för säkerhetsskull.
Även om man inte spammar enheterna ovan och gör en mer rolig (läs: varierad) armé, så är det sjuukt bra att kunna ta 5 plasma/melta i chimera för 125p.
Detta måste vara en tidig speltestkopia eller någonting, det finns så många saker som är helt bortom andra codexar.
Det är dethansson skrev:Detta måste vara en tidig speltestkopia eller någonting, det finns så många saker som är helt bortom andra codexar.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
Jag tror att det snarare blir en normalbra codex som kan hävda sig mot dem flesta. Däremot så verkar det enligt ryktena som om de kommer få auto-win mot just daemons.Mattias H skrev:
Om exempelvis Stern kan döda 20+ bloodthirsters i fluffet så det är väl bara logiskt att han kan göra det i spelet också? Och eftersom det bara funkar mot just demoner så ska han såklart inte behöva betala poäng för det.