Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av Ismeno »

Röde skrev:Jo det jag menade, efter intagen kaffe, är att det är skillnad på att vara within beroende på om avståndet är räknat till eller från en punkt. Om basen på modellen sticker ut utanför tre tum när du gjort ursittning är du inte längre within från bilen räknat. I närstrid däremot är du fortfarande within en tum även om basen sticker ut utanför en tum.
+1 igen. :D

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av NilssonHarHund »

Jag finner avsaknaden av diagram i reglerna upprörande. Med sådana hade denna regeltekniska diskussion kunnat undvikas.

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av Halvar »

Wholly within, som kom i senaste om jag inte minns fel, tar hand om situationer där det är rimligt att hela basen måste vara inom angett avstånd. Ser helst själv att just disembarks måste vara wholly within men ddt är väl inte så mycket att göra åt den biten nu tyvärr.
Ja' än't bittä'!


Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 714
Blev medlem: 11 okt 2010, 14:39
Ort: GBG

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av Jörgen »

Kommer bli grymt!

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av Elevatorlake »

DHettNeck skrev:
Flogger skrev:
Elevatorlake skrev:http://battlebunnies.blogspot.se/2017/0 ... y.html?m=1

Enligt fws seminarium på warhammer fest kommer hh fortsätta använda 7:e och fw släpper en egen regelbok med reglerna från 7:e.

Det var ju riktigt tråkiga nyheter :(
Är inte de bra för dom som gillar HH? Då fortsätter ju spelet vara som dom vill ha det? Personligen tycker jag detta verkar vettigt, mer variation är väl nice.
Jag tycker det är både och. Å ena sidan är jag glad att alla missions, rites of wars etc. inte blir obrukbart över en natt. Å andra sidan var det ju kul att kunna köra med hh-enheter och modeller i både 30k och 40k. De kanske inte var 100% jämförbara och inte tillåtet i turneringar men i alla fall 99%. Nu blir det ju väldigt mycket mindre spelande med några väldigt snygga, fluffiga och svindyra enheter :) Om man inte vill proxya såklart men jag vill gärna köra mina fulmentarus och suzerains med de regler som fw gett de, för att inte tala om i stort sett alla custodesenheter, och inte som simpla terminators och command squads eller honour guards.

Ett sätt att komma runt det vore för fw att ge relic-regler till sina enheter men vi får se om de tar den chansen.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av Nurgle »

OhmanJ skrev:
Konfa skrev:Ang. köpa modeller i klump så har väl redan den läckta prislistan för primaris ett pris per modell? Det bör väl tyda på att man just köper gubbar per styck i matched play?
Man tycker ju det men samtidigt så finns det inget alternativ på warscrollsen för att köpa fler modeller så vad ska man tro? Death Guard scrollen har alternativ för +2, +5, +10 och +15 figurer. Warscrollsen kommer så vitt jag förstått att användas i alla spelformer. Tråkigt om man inte kan köra 8-manna tacticals (utan att straffas) eller vad det nu kan vara man vill göra.
Eftersom poäng är separerade från warscrollsen så är det kanske inte så konstigt. Warscrollsen innehåller bara power levels för fluffspel. Det blir väl bara ett problem om du kör med gratisreglerna från nätet?

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av Nurgle »

Röde skrev:Jo det jag menade, efter intagen kaffe, är att det är skillnad på att vara within beroende på om avståndet är räknat till eller från en punkt. Om basen på modellen sticker ut utanför tre tum när du gjort ursittning är du inte längre within från bilen räknat. I närstrid däremot är du fortfarande within en tum även om basen sticker ut utanför en tum.
Logiskt. Dessutom är det nog definitivt RAI utifrån att GW skalat stenhårt för att slippa flera mätningar. Den andra tolkningen kräver ju att du flyttar ut modellerna för att sedan mäta movement.

CovenantGuardian
Inlägg: 105
Blev medlem: 10 maj 2017, 07:38
Ort: Stockholms Län

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av CovenantGuardian »

GW använde wholly within 3 inches för trygon "disembarken" , att dom inte använde det ordvalet för transports känns medvetet. Varför ha två olika formuleringar om man inte vill att det ska betyda 2 olika saker?

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av Kaptenen »

"Within 3 inch" kommer åtminstone att bli en kort debatt, nya GW kommer att ge svar på det så fort frågan ställs! :)

Skriv svar