Hey everyone,
Our rules guys have the first of the Warhammer 40,000 FAQ drafts for you guys to feed back on.
We got so many questions for this game, that we’re going to be asking for feedback on the answers one book at a time. We’re starting with the big one: the Warhammer 40,000 rulebook.
Do the answers all make sense? Are they clear?
(We’re looking for whether you understand them rather than if you like the answer.)
Here’s what you need to do
- Read through this draft FAQ
- If you think any answers need clarification, post up a comment on the relevant image
- Make sure your question is concisely written, and in plain English
We’ll leave these up for a week, then we’ll pass on your comments to the rules guys for the final FAQs.
We’ll be posting more FAQ drafts for feedback over the new few weeks for our Warhammer 40,000 Codex titles.
Finally, we wanted to say thanks again to all of you who sent in our questions, to help make this game well all love even better.
Suck, det där svaret gör det till en jäkla vetenskap att flytta en rhino som vill pivota. Man bränner alltså nästan hela sitt move på att rotera 180 grader.
Så läser inte jag det..
Fri pivot, men om du ska åt höger och står med röven dit till att börja med så kan inte fronten vara längre från den rövpunkten än vad din maximala move är när du slutar flytta den. Eller?
Där är ett par märkliga svar här och där och en hel sida har felaktiga svar copy/pasteade från en annan sida...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Q: Are passengers in Jinking Transports forced to fire Snap Shots?
A: Yes.
...där försvann Dark eldar som spelbar armé. Jag säger inte att rulingen i sig är dålig, men de måste verkligen designa om codexen för att de ska funka med de nya reglerna.
Den bästa är lansvapen vs necronbåtar. Reglerna tar ut varandra så att istället för att få av 12 så får bilen av 11? bra svar...
edit: jag tar tillbaka det. det bästa är svaret som tvingar en att slå två olika slag för samma enhet när man chargar, för att jumpinfantry som är en del av en enhet chargar som jump infantry om dom inte använt sitt jumppack.
Max skrev:Den bästa är lansvapen vs necronbåtar. Reglerna tar ut varandra så att istället för att få av 12 så får bilen av 11? bra svar...
edit: jag tar tillbaka det. det bästa är svaret som tvingar en att slå två olika slag för samma enhet när man chargar, för att jumpinfantry som är en del av en enhet chargar som jump infantry om dom inte använt sitt jumppack.
Stog det inte att om modell använder sin jump pack i charge så får man slå om sin charge. Som jag tolkar det gäller det hela enhetens charge.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Max skrev:Den bästa är lansvapen vs necronbåtar. Reglerna tar ut varandra så att istället för att få av 12 så får bilen av 11? bra svar...
edit: jag tar tillbaka det. det bästa är svaret som tvingar en att slå två olika slag för samma enhet när man chargar, för att jumpinfantry som är en del av en enhet chargar som jump infantry om dom inte använt sitt jumppack.
Stog det inte att om modell använder sin jump pack i charge så får man slå om sin charge. Som jag tolkar det gäller det hela enhetens charge.
the jump model may use its jumppack to reroll its charge move. men kan vara en dålig formulering.