Grey knights nytt CODEXET UTE/Tankar?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Grey knights nytt CODEXET UTE/Tankar?
Jag gillar staven för att man får warding. Men om enheten han ska gå i har väldigt begränsad CC kapacitet (ingen hammare själv) så kan ju hammaren vara ett altenativ så klart.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Angående vapenval så beror det lite på vad man spelar mot. Staven har bara ap4 så hillebarden är bättre mot 3+save.
Kör själv stav, just för warding och att ap4 räcker mot nobz. Men jag tror att det är bättre med hillebard på librarian och en stav i enheten.
Kör själv stav, just för warding och att ap4 räcker mot nobz. Men jag tror att det är bättre med hillebard på librarian och en stav i enheten.
-
Elevatorlake
Fortsatta tanka?
Jag har spelat några fler matcher med blandad framgång.
Codexen har blivit rätt tunn på så sätt att de flesta listor verkar bygga kring dreadknights (så många man vågar ta utan att bli aklagad för att ysta ost), terminators och några purifiers med antingen en land raider eller storm raven som transport.
Däremot tycker jag de är roliga att spela som en nemesis strike force med deep strike turn 1 och personal teleporters på så mycket som möjligt samt en unit interceptors. En väldigt aggressiv och snabb armé.
Har någon förslag på andra sätt att bygga listor eller spela ren gk med nya codexen? Ombyte förnöjer ju.
Jag har inte spelat mot så många olika motståndare än men necrons är helt klart besvärliga. De orsakar ju så många wounds med sin skjutning att tillslut börjar man misslyckas med 2+ och det krävs inte så många missar innan ens grupp tappar större delen av sin effektivitet.
Eldar och Tau måste ju vara som gjorda för att spöa gk?
Jag har spelat några fler matcher med blandad framgång.
Codexen har blivit rätt tunn på så sätt att de flesta listor verkar bygga kring dreadknights (så många man vågar ta utan att bli aklagad för att ysta ost), terminators och några purifiers med antingen en land raider eller storm raven som transport.
Däremot tycker jag de är roliga att spela som en nemesis strike force med deep strike turn 1 och personal teleporters på så mycket som möjligt samt en unit interceptors. En väldigt aggressiv och snabb armé.
Har någon förslag på andra sätt att bygga listor eller spela ren gk med nya codexen? Ombyte förnöjer ju.
Jag har inte spelat mot så många olika motståndare än men necrons är helt klart besvärliga. De orsakar ju så många wounds med sin skjutning att tillslut börjar man misslyckas med 2+ och det krävs inte så många missar innan ens grupp tappar större delen av sin effektivitet.
Eldar och Tau måste ju vara som gjorda för att spöa gk?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Gates of Infinity i kombination med Teleport homers gör att man ganska enkelt kan ta sig nära fienden snabbt. Dock helt klart jobbigt med Ap2 Blasts. Har inte spelat så många matcher men håller med föregående talare om att det är Dread Knights som gäller. Tricket med terminators är att inte slå 1:or på sina saves. Har försökt att spela varierade psychic powers men divination är helt klart bäst.
-
Sassafrass
Gates i kombo med allierade Centurions ger än trevlig kombo som många har hakat på.
-
Gonka Koff
Sjukt äckligt läskigt att gatea med dyra enheter dock, och med centar så funkar ju inte teleport homers, då är det locator beacons som gäller.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
-
Elevatorlake
Jo, det är väl divination eller sanctic som gäller med gk tycker jag också.Seijsing skrev:Gates of Infinity i kombination med Teleport homers gör att man ganska enkelt kan ta sig nära fienden snabbt. Dock helt klart jobbigt med Ap2 Blasts. Har inte spelat så många matcher men håller med föregående talare om att det är Dread Knights som gäller. Tricket med terminators är att inte slå 1:or på sina saves. Har försökt att spela varierade psychic powers men divination är helt klart bäst.
Det som är roligt med knights tycker jag att de är lite mer "aktiva" under spelet i den mening att man varje runda ka ändra karaktär och förbättra olika units med olika psychic powers beroende på vad planen är i större utsträckning än de flesta andra arméer. Man kan jut.ex. lägga hammerhand/force på de som ska slåss, sanctuary på de som behöver överleva, gate på de som ska flyttas, clensing flame om man ska döda horder osv.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Har spelat några matcher till och håller med om att man kan flytta omkring fokuset. Särskilt om man har många librarians.