Rykten om 7:th ed.

Har du hört det senaste från GW?
Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Ancalagon »

Preorders för regelboken är uppe:

http://www.games-workshop.com/en-SE/War ... tid=185005

2400 bagis för Munitorum limited edition. som hittat.

Niklas
Inlägg: 152
Blev medlem: 01 okt 2009, 21:27

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Niklas »

Fluffet skrivs om var tredje vecka. Jag håller fast vid vad som stämde när jag började.

Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av John_F »

Niklas skrev:Fluffet skrivs om var tredje vecka. Jag håller fast vid vad som stämde när jag började.
Vad hände först?
Krig.
Ok, men vad händer nu då?
Krig.
Ok, men vad kommer hända sen?
Krig.

Loudhoward
Inlägg: 271
Blev medlem: 14 sep 2013, 19:41

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Loudhoward »

Bild

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Excessus »

Ancalagon skrev:Preorders för regelboken är uppe:

http://www.games-workshop.com/en-SE/War ... tid=185005

2400 bagis för Munitorum limited edition. som hittat.
Hade det inte varit för det där priset hade jag tagit en direkt...för att få den lilla regelboken! Men 1k sek extra för en schysst låda och för privilegiet, mjäää...

...tror jag köper en ny DV-box istället för att få den lilla regelboken...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
n00bn
Inlägg: 578
Blev medlem: 13 dec 2008, 13:46

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av n00bn »

Att dela upp regelboken sådär dels för att få med allt och dels kunna plocka ur delarna för turneringsspel är faktiskt inte så dumt.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Mutt »

Jag brukar säga att de steg för steg går tillbaka mot 2ed, som även den var tre böcker. Men personligen tror jag helt enkelt att det är billigare att trycka tre böcker än en bok med olika papperskvalitet som de senaste böckerna varit.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Flogger »

Det är sjukt bra med endast regler i en bok. Då slipper man bläddra förbi 40 sidor trams för att hitta en regel.

Och likadant när man läser fluff, då slipper man tramsa runt bland regler.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Yabob »

Lite oväntat att man skulle sätta en Haemonculus på framsidan av regelboken (men DE spelaren i en är förstås glad :D ).
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Kaptenen »

Oavsett hur bra 7th ed nu blir så tycker jag det känns som om GW börjat lyssna mer på communityn, några exempel:
- De flesta regelryktena (ingen rök utan eld) verkar åtgärda regler som varit kokkobello tildigare.
- Få grejer har skapat så mycket diskussioner som Psychic Powers. Helt omgjorda och egen fas nu.
- 3 separata böcker, du får direkt en liten hardback regelbok, precis vad som efterfrågats.
- Det verkar bli möjligt att bygga arméer nästan hur som helst, det är ju faktiskt dina figurer, din fritid, din hobby.. att sätta begränsningar bollas över till spelarna själva och arrangörer.
- Det är inget hysch hysch alls om att 7th ed är på ingång. Officiell info i WD och på hemsidan i texter, bilder och videos. Nyheter läcker ändå, lika bra att de själva går ut med dem.

Att de byter typsnitt och stil i för regelboken hoppas jag innebär att de även textmässigt uttrycker sig tydligare än tidigare och att de håller fluff separerat från reglerna även i själva regelboken.
På det stora hela tycker jag det här andas positivt! :D

Skriv svar