Rykten om 7:th ed.

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Boggalogg »

Kanske man kan börja spela dreadnoughts igen...

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av egge »

HP är väl ändå det som dödar fordon mest just nu?
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Lottomannen »

egge skrev:HP är väl ändå det som dödar fordon mest just nu?
Håller med, om inte man kör en pod med sternguard och melta. Men det är lite av ett enskottsvapen.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Excessus »

Lottomannen skrev:
egge skrev:HP är väl ändå det som dödar fordon mest just nu?
Håller med, om inte man kör en pod med sternguard och melta. Men det är lite av ett enskottsvapen.
Mmm, men nu så skippar man den där extra chansen att bli sprängd av saker och ting...nu blir HP mer som wounds och meltor blir lite som ID-vapen...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Flogger »

D-vapen låter inte så illa nu. D3+1 wound som man får cover och invulnerable saves mot. Förutom om det slås en 6a (så den biten är lika tråkig som innan, tar man bort möjligheten till en sexa däremot, då jävlar kan det bli skoj med nasty super heavies i spelet :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av refabricated »

@Allies
Verkar som att alla codexar kommer vara BB med sig själv. Nids rejoice!

@Vectorstrikes
ap2, men bara 1 träff om man inte är monster(då är det d3+1). CD med flygmonster får en buff till :) Men draken får smisk.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Lakhota
Inlägg: 38
Blev medlem: 05 feb 2012, 23:01
Ort: Halmstad

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Lakhota »

daskad skrev:Kan ju vara så att 5-6 är wreck lr nått, så vi ska nog inte spekulera allt för mycket i det
Vet jag inte hur du tänker. Idag är det bara 6 att som är instakill och detta flyttas till 7 för att fordonen ska bli lite svårare att 1-shoota men du vill införa 1-shoot på 5 och 6?

SnuffyN
Inlägg: 227
Blev medlem: 19 okt 2010, 13:46

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av SnuffyN »

Mer och mer gillar jag denna bok. :)
känns som dom försöker få till lite balans.
tycker nästan att allt jag läser känns rätt ok. (Där vi har luskat reda på alla regler) Sedan finns det helt klart några stora frågetecken men fortsätter dom i den här riktningen så känner jag mig ganska lugn.

Det man kan tycka är väl att komp mallen som nyss blev klar behöver väl tittas över igen. Men det är ju ett senare problem ;)

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Flogger »

Kompgruppen är redan i full rulle Snuffy ;)

Jag gillar att vector strikes är ap2 (inte så konstigt då MCs slår på ap2, ap3 var bara märkligt) och att man kan alliera med sig själv. Detta blir en tydlig buff för tyraniderna vilket uppskattas av mig (som äger 12.000 poäng nids)! :)

Att battle Brothers nu kan åka i varandras transporter gör mig besviken, hade hoppats på att battle Brothers togs bort helt och hållet egentligen. I samband med att snapshots bara är -2BS kommer jag alliera in en psyocculum inquisitor i varenda IG lista jag gör. BS8 på snapshots mot psykers är HELT ok på en 50-blobb med 5 lascannons, Gk, nids och demoner kan ju ta och dö automatiskt helt enkelt.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Niklas
Inlägg: 152
Blev medlem: 01 okt 2009, 21:27

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Niklas »

Jag gillar det mesta av vad jag sett från 7th. Tyvärr så känns det ju dock som att trollisar blir ännu viktigare att ha med sig överrallt. Spelade främst en ren Khorne lista, så blir att fortsätta att vägra trollisar men jag undrar hur mycket jag kommer att lida för det...

Skriv svar