eah...7 ed

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Flogger

Re: eah...7 ed

Inlägg av Flogger »

Det som jag sett är:

Efter man dödat en enhet i närstrid (eller de flytt) så kan man konsolidera in i ytterligare en enhet (om man når den) och då räknas det som en ny strid som tas i motståndarens nästa runda (exakt som i fantasy).

Samt att OM man bestämmer sig för att overwatcha får man inte skjuta i sin nästa tur.

Båda dessa ändringar vore fantastiska för närstridsarméer.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Halvar

Inlägg av Halvar »

Flogger skrev:Det som jag sett är:

Efter man dödat en enhet i närstrid (eller de flytt) så kan man konsolidera in i ytterligare en enhet (om man når den) och då räknas det som en ny strid som tas i motståndarens nästa runda (exakt som i fantasy).
det låter mer som i gamla 40k med tanke på att man i fantasy får slåss igen om den nya enheten redan är låst i närstrid av en annan enhet och den striden inte är utredd än.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

@Flogger
Utryckte mig med fel termer men det var det jag menade :)

NIB

Inlägg av NIB »

Flogger skrev:
NIB skrev:Kan data slates va nåt? Tau var kanske onödigt bra, men de flesta andra verkar ok och de öppnar upp den pruppiga Nid-codexen lite.
Tyranidformationerna är tillåtna enligt LBK-mallen ;)
Trevligt, bara att övertala dea då.
Flogger skrev:Helt ärligt tycker jag allt detta som släpps hela tiden gynnar spelet, både fluffmässigt som tävlingsmässigt. Sedan vill ofta de som endast är ute efter tävling inte ha förändring, vilket också är varför t.ex. ETC spelar 5th edition 40k (typ).

7th edition 40k, jag välkomnar dig med öppna armar. In med super heavies, formationer och dataslates i grundreglerna! :D
Det är nödvändigt med en inneboende tröghet på turneringssidan vad gäller nya regler och allsköns grejor. Det kom en syndaflod av nya dimensioner bara för några månader sedan, till ett system med speciellt allies som gör det riktigt svårt att på ett speltest-stadium (GW testar? :lol:) förutse alla potentiellt brutna kombinationer.

Skulle vara najs med nån turnering med lite stake som kunde köra "allting går" (möjligen minus D-weapons) så man kunde utvärdera lite.

Nu vet jag inte så mycket om 40K-fluff, men jag har svårt att se hur bro-fistande traditionella fiender som patchar varandras svagheter för att lättare steamrolla motståndaren, bidrar till en skön känsla som stärker upplevelsen av 40K-universat. Det är fantasy Dogs of War all over again, en jätte och kanoner till alla arméer och det unika kastar vi ut genom fönstret.

Skriv svar