Death from the skies

För frågor om och förslag till Sverige FAQ:en

Moderatorer: Katarsis, Argos, DHettNeck

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Death from the skies

Inlägg av Flogger »

Speltid säljer den.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Death from the skies

Inlägg av Valrosskorv »

Yabob skrev:
Stefan-RT skrev:Så om jag förstått rätt kan man bara skaffa boken från GW själva.
Så blir det ngt inte alla har tillgång till bör allt i boken bli bannat.

Intressant artikel på ämnet: http://pinsofwar.com/retailers-outraged ... the-skies/
Alla spelare kan ju köpa boken från GW. Att den sen är tillfälligt slut är en annan sak. Det är ingen begränsad upplaga som bara trycks en gång... det är bara att de inte kan säga säkert när den finns tillgänglig igen.
Precis. Anledningen till att en massa affärer i USA har "bannat" boken är för att de inte själva kan tjäna pengar på den, inte för att den på något vis skulle vara orättvis.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Death from the skies

Inlägg av Mortarion »

Stefan-RT skrev:Nä svårt att tillåta regler om folk inte kan få tag i dem.
Du menar som Sisters of Battle-codexen? Officiella regler som inte går att få tag i på något lagligt sätt. Bland det dummaste GW hittat på.

Dock verkar Death from the Skies inte vara begränsad upplaga, utan bara tillfälligt slut.

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Death from the skies

Inlägg av Yabob »

Nu har jag fått den. Bortsett från sådant som redan har behandlats i Faq:arna så är följande nytt för enheterna.

Orks

- Fighta Ace heter nu Flyboss och fungerar även mot Flyers. Namnbytet är förmodligen för att inte förvirra situationen då boken även innehåller optional extra rules som gör att alla kan köpa Fighter Aces till sina flygare.

Space Marines, Black Templars
- Stormtalon kostar 20pts mindre än förut.
- Skyhammer Missiles Launcher kostar 10pts mindre än förut.
- Twin- linked Lascannon kostar 10pts mer än förut.
- Typhon Missile Launcher kostar 10pts mer än förut.

- Har inte helt koll på poängen för saker på Stormraven, men missilerna till SM och BT är Str 8 AP2 Concussive (i övrigt samma som BA- missilerna).

I övrigt har jag inte kunnat se några ändringar, bortsett från de bortplockade specialreglerna.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Death from the skies

Inlägg av Valrosskorv »

Det är väl nåt om att Necrons endast får Snap Shots med enheter som hoppat ur en Night Scythe som rört sig mer än 18" eller nåt sånt?

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Death from the skies

Inlägg av kombat »

Valrosskorv skrev:Det är väl nåt om att Necrons endast får Snap Shots med enheter som hoppat ur en Night Scythe som rört sig mer än 18" eller nåt sånt?
det är ju en rätt stor förändring :P

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Death from the skies

Inlägg av Valrosskorv »

kombat skrev:
Valrosskorv skrev:Det är väl nåt om att Necrons endast får Snap Shots med enheter som hoppat ur en Night Scythe som rört sig mer än 18" eller nåt sånt?
det är ju en rätt stor förändring :P
Ska tydligen stå på sidan 61, men jag har inte boken själv så jag kan inte kolla...



Mer än 24" skulle det dessutom tydligen vara.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Death from the skies

Inlägg av LillePer »

Så är det ju nu också. Så inga konstigheter.

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Death from the skies

Inlägg av Halvar »

LillePer skrev:Så är det ju nu också. Så inga konstigheter.
24" är det väl nu?
Ja' än't bittä'!

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Death from the skies

Inlägg av Gonka Koff »

Fan, jag tycker det här är skitmysko... är det fritt fram att komma med ultramarine stormravens till turneringar eller inte?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Skriv svar