Death from the skies

För frågor om och förslag till Sverige FAQ:en

Moderatorer: Katarsis, Argos, DHettNeck

Stefan-RT
Inlägg: 427
Blev medlem: 04 nov 2009, 10:44

Death from the skies

Inlägg av Stefan-RT »

Kommer detta komplement börja gälla som standard på svenska
turneringar?
Kommer de nya reglerna ersätta alla äldre ?
Bl.a. Ryktas det om vendettas/valk som förlorar outflank? Just nu är det
Sverige fAq att de kan.

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Death from the skies

Inlägg av Ancalagon »

Jag tror nog att folk bör hinna få boken och faktiskt se reglerna innan det går att avgöra vad som bör göras till standard framöver :)

GW har FAQat bort Scouts på Valkyrie/Vendetta vilket är vad som tidigare gett dem outflank. SweFaq är äldre än så, och det brukliga är att GWs nyaste FAQar trumfar den.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Death from the skies

Inlägg av Katarsis »

Stefan-RT skrev:Kommer detta komplement börja gälla som standard på svenska
turneringar?
Kommer de nya reglerna ersätta alla äldre ?
Allt beror på hur reglerna är utformade. Är det en kampanjbok som fokuserar på flyers med en massa special-regler och -scenarios så tror jag inte att de kommer bli tillåtna. Är det däremot som en tjock White Dwarf med 40k-stämplar på alla fordon och regler såsom "add to codex" eller "replace codex entry" så tror jag att de kommer att spelas med.
Stefan-RT skrev: Bl.a. Ryktas det om vendettas/valk som förlorar outflank? Just nu är det
Sverige fAq att de kan.
Vups! Det skall såklart bort nu när GW har FAQat det själva att de inte längre har DS och Scout.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Death from the skies

Inlägg av Flogger »

Känns som ett uppenbart regelhäfte, GW har ju till och med refererat till det i deras FAQ och de har ändrat Flyers för att vara som de är i death from the skies boken :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Death from the skies

Inlägg av Katarsis »

Någon som lyckades få tag på den innan den blev slutsåld och kan svara på lite frågor? Eller den kanske finns kvar i vissa butiker? Jag är mest orolig för saker som denna:
There are even special manoeuvres that can be taken by pilots, such as the brutal Dark Eldar slash attack, the Necron firing protocols or the aptly named 'Smash 'em' for the Orks, which essentially results in a mid-air collision.
Eller är det samma som från Crusade of Fire?

Hur har de uppdaterat alla flygplanen?

Edit: Nope, Direct sales only, någon som köpt en?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Death from the skies

Inlägg av Flogger »

Varför är du orolig för sånt?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Death from the skies

Inlägg av LillePer »

Sjukt jobbigt om necron flyg får någon regel som gör att de skjuter bättre.... Ungefär lika rättfärdigat som att ge screamers 4 wounds...

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Death from the skies

Inlägg av Katarsis »

Flogger skrev:Varför är du orolig för sånt?
Det är illa nog att GW släpper en massa nya regler i t.ex. sina FAQs som alla måste hålla koll på. Om de nu också skall släppa officiella regeländringar/-tillägg i kompendier så ökar risken markant att någon spelare missar en sådan regel och det blir extremt tråkiga situationer på turneringar. "Vadå, visste du inte det? Nä, men så är det i alla fall!"
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Death from the skies

Inlägg av Flogger »

Katarsis skrev:
Flogger skrev:Varför är du orolig för sånt?
Det är illa nog att GW släpper en massa nya regler i t.ex. sina FAQs som alla måste hålla koll på. Om de nu också skall släppa officiella regeländringar/-tillägg i kompendier så ökar risken markant att någon spelare missar en sådan regel och det blir extremt tråkiga situationer på turneringar. "Vadå, visste du inte det? Nä, men så är det i alla fall!"

Ja, jo, det stämmer. Sådana situationer uppstår dock alltid på turneringar, i alla fall vad jag märkt. Tror inte detta kommer göra särskilt stor skillnad.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Shinobi_8745
Inlägg: 90
Blev medlem: 07 jan 2013, 22:51

Re: Death from the skies

Inlägg av Shinobi_8745 »

Jag håller med Flogger på den biten.

Själv är jag tacksam över detta kompendium, stämmer det att dogfight reglerna blir officiella så kanske mina Dark Eldar flygare äntligen lyckas med något.

Skriv svar