Förslag till Imperial Armour 6th

För frågor om och förslag till Sverige FAQ:en

Moderatorer: Katarsis, Argos, DHettNeck

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Förslag till Imperial Armour 6th

Inlägg av Valrosskorv »

Ingen Vulture?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Förslag till Imperial Armour 6th

Inlägg av Katarsis »

Valrosskorv skrev:Ingen Vulture?
Nu har jag inte tillgång till reglerna men har den inte tillgång till en TL-Punisher Cannon med BS4 mot typ allt? Samt ett gäng Hellstrike missiles?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Förslag till Imperial Armour 6th

Inlägg av Boggalogg »

DHettNeck skrev:
Katarsis skrev:
Boggalogg skrev:Psycannon upgrade till GK razorback/landraider?
Hittar bara experimentiella regler för detta, har du en källa på vart det finns slutgiltiga regler?
Det är helt meningslöst eftersom det är exakt samma som att köpa en assault cannon med PBA. Så vill man spela med sin psycannon modell så köper man bara det istället ;)
Inget annat än de experimentella, nej.

Det som är mest intressant är den för 40p som byter bort HB på LR

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Förslag till Imperial Armour 6th

Inlägg av Valrosskorv »

Katarsis skrev:
Valrosskorv skrev:Ingen Vulture?
Nu har jag inte tillgång till reglerna men har den inte tillgång till en TL-Punisher Cannon med BS4 mot typ allt? Samt ett gäng Hellstrike missiles?
BS 4 mot markmål och Vector Dancer. Kan ha antingen TL Punisher eller 6 Hellstrikes, men inte båda samtidigt. Den är ett stark val mot infanteri p.g.a. Punishern, men Vendettan är fortfarande överlägsen mot andra flygplan och pansar. IG har ju knappast ett problem med anti-infanterieldkraft till att börja med.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Förslag till Imperial Armour 6th

Inlägg av Flogger »

Hur är det med Laser Rapier? För brutet med Ordnance Lascannons för mindre poäng än en vanlig lascannon kanske? :P

http://www.forgeworld.co.uk/Downloads/P ... Rapier.pdf
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Förslag till Imperial Armour 6th

Inlägg av Katarsis »

Valrosskorv skrev:
Katarsis skrev:
Valrosskorv skrev:Ingen Vulture?
Nu har jag inte tillgång till reglerna men har den inte tillgång till en TL-Punisher Cannon med BS4 mot typ allt? Samt ett gäng Hellstrike missiles?
BS 4 mot markmål och Vector Dancer. Kan ha antingen TL Punisher eller 6 Hellstrikes, men inte båda samtidigt. Den är ett stark val mot infanteri p.g.a. Punishern, men Vendettan är fortfarande överlägsen mot andra flygplan och pansar. IG har ju knappast ett problem med anti-infanterieldkraft till att börja med.
Tja, den är väll kanske tveksam. Men då känner i alla fall jag att man då bör se till vad den tillför och där tycker jag att den bara är en i mängden av IG-flygplan och således är inte förlusten så stor om den inte skulle tillåtas.
Flogger skrev:Hur är det med Laser Rapier? För brutet med Ordnance Lascannons för mindre poäng än en vanlig lascannon kanske? :P

http://www.forgeworld.co.uk/Downloads/P ... Rapier.pdf
Köps från Vol 1 2nd ed istället.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Förslag till Imperial Armour 6th

Inlägg av Valrosskorv »

Sen är ju Vulture Gunships dessutom både dyrare än en Vendetta och har ingen transportkapacitet eller (så vitt jag kan minnas) Hover. Ska saker tas bort med motiveringen att det redan finns liknande saker borde ju alla IA-Dreadnoughts och antingen Caestus Assault Ram och/eller Storm Eagle Gunships försvinna eftersom det redan finns liknande val.

För övrigt är Earthshaker Batteries brutalt jobbiga med nya artilleri-regler. Eftersom varje extra crew member ger ett extra T7- wound kan man få rätt absurda listor med sådana bakom Aegis Defence Lines.

Fenris
Inlägg: 535
Blev medlem: 05 dec 2008, 16:10
Ort: Växjö

Re: Förslag till Imperial Armour 6th

Inlägg av Fenris »

IG+Orks+Tau:61
Övriga: 62

Att sen inte tillåta eldars Nightwing som är det enda i den normala FOC'n som kan skjuta ner flygare tycker jag är lågt. Hur bra är en 2+ cover om det innebär endast snap shots? -Jo sämre än markfordon.
Hornets är faktiskt bättre än Nightwingen, men Nightwingen fyller en lucka i armén och är därför mer populär.
Har ni ens övervägt Irrilyth och i sådana fall, hur kan man tillåta en enhet (shadow specters), men inte dess ledare?

IG kan dessutom omöjligen behöva alla sina 33 extraval.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Förslag till Imperial Armour 6th

Inlägg av Katarsis »

Valrosskorv skrev:Ska saker tas bort med motiveringen att det redan finns liknande saker borde ju alla IA-Dreadnoughts och antingen Caestus Assault Ram och/eller Storm Eagle Gunships försvinna eftersom det redan finns liknande val.

För övrigt är Earthshaker Batteries brutalt jobbiga med nya artilleri-regler. Eftersom varje extra crew member ger ett extra T7- wound kan man få rätt absurda listor med sådana bakom Aegis Defence Lines.
Det var inte vad jag sade. Jag menar att om något ät tveksamt att tillåta så kan en utav faktorerna man bör kolla på hur stor skada (i form av ledsna spelare) det skulle innebära att inte tillåta den. I detta fall så anser jag att skadan är ganska liten då IG t.ex. har en massa andra flygare att välja mellan. Det skulle t.ex. vara större skada om man tog bort en armés enda flygare.

Ja, artilleri är bra i 6th men är det så brutet? Någon annan med såsikter om artilleriet, speciellt de som kan köpa fler crewmembers.
Fenris skrev:Att sen inte tillåta eldars Nightwing som är det enda i den normala FOC'n som kan skjuta ner flygare tycker jag är lågt. Hur bra är en 2+ cover om det innebär endast snap shots? -Jo sämre än markfordon.
Hornets är faktiskt bättre än Nightwingen, men Nightwingen fyller en lucka i armén och är därför mer populär.
Har ni ens övervägt Irrilyth och i sådana fall, hur kan man tillåta en enhet (shadow specters), men inte dess ledare?

IG kan dessutom omöjligen behöva alla sina 33 extraval.
Tycker att det känns helt okej att evadea och sedan åka av planen i klassiskt manér. Här kan man ju också tala om skadan av att inte tillåta något. Någon med fler åsikter?

Inga specialkaraktärer är med än så länge men det är planerat när det finns tid för det. Om någon känner sig ha koll på några dem så få de gärna skriva en rad eller två om dem.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Karaghul
Inlägg: 172
Blev medlem: 02 dec 2012, 18:10

Re: Förslag till Imperial Armour 6th

Inlägg av Karaghul »

Valrosskorv skrev:Sen är ju Vulture Gunships dessutom både dyrare än en Vendetta och har ingen transportkapacitet eller (så vitt jag kan minnas) Hover.

För övrigt är Earthshaker Batteries brutalt jobbiga med nya artilleri-regler. Eftersom varje extra crew member ger ett extra T7- wound kan man få rätt absurda listor med sådana bakom Aegis Defence Lines.
Håller med om att Vulturen inte är den absolut mest "brutna" av FW-grejerna, men jag tror att du ändå får den att framstå som mycket, mycket sämre än vad den egentligen är.

Det är trots allt en flygande Leman Russ Punisher för mindre poäng, om jag inte miss-minner mig gällande dess poängkostnad. (Tålighetsmässigt har den sämre AV, men är flyer för att kompensera), den kollar alltid "åt rätt håll" och kan manövrera utan problem trots att den är en flyer, den är mycket bättre på att skjuta targets utan att de få cover (i jämförelse med den tidigare nämnda Punishern), skjuter bättre mot flyers än en Punisher (6+ blir 4+), samt mot mark (4+ blir 3+).

Den är inte direkt "mindre bra" för att den saknar transportkapacitet, den skulle snarare vara helt galen om den hade det.



Huruvida den bör eller ej tillåtas med hänsyn till andra grejer är en annan konversation, men att beskriva den som en "dyrare Vendetta utan transportkacapitet"...mja, nej. Den är iaf. definitivt en utav de bättre FW-sakerna.


P.S: Och ja, Earthshakers med extra crew är bananas. : /

Skriv svar