SVFAQ v6.0 är på gång

För frågor om och förslag till Sverige FAQ:en

Moderatorer: Katarsis, Argos, DHettNeck

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: SVFAQ v6.0 är på gång

Inlägg av guildmaster »

Här är min fråga till SweFAQ: Vilka enheter från IA får man använda på turneringar (SweFAQ certifierade)?

Så, är alla nöjda nu?
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: SVFAQ v6.0 är på gång

Inlägg av kombat »

Det kommer komma en lista på vilka IA enheter som man får använda men vi fokuserar på att få ut ett regeldokument först.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: SVFAQ v6.0 är på gång

Inlägg av Katarsis »

@Boggalogg: Ber om ursäkt om jag var lite dryg innan, det är bara det är det är ganska irriterande att man lägger ner ganska mycket tid och ork på ett regeldokument och så är det någon som kommenterar på en sådan sak som namnet på dokumentet....

@Guildmaster: Det är på g men kommer inte finnas med i det första dokumentet precis som kombat säger. Räkna med att det i sitt grundutförande kommer vara ungefär likadant som det var i slutet av 5th. Tanken att bara tillåta det som känns relativt balanserat är kvar och det kommer antagligen inte heller tillåtas något som är anpassat för apocalypse. En stor fråga är hur alla SM-chapters skall köpa sina fordon; från codex, IA-update eller annan källa. Detta kommer antagligen communityn att få avgöra, mer om detta senare.

/Mattias
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: SVFAQ v6.0 är på gång

Inlägg av guildmaster »

Sweet. Ingen stress för min del. Ni gör ett superjobb på er fritid. Jag ville mest kommentera namndiskussionen.

.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Skriv svar