Imperial Armour-förslag - Alla IA

För frågor om och förslag till Sverige FAQ:en

Moderatorer: Katarsis, Argos, DHettNeck

Henke
Inlägg: 601
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:41
Ort: Malmö

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av Henke »

Finns det någon anledning till att Black Templars inte kan ha Whirlwinds? Enligt IA 1.2 Update kan de ha det.

GastAndreas
Inlägg: 55
Blev medlem: 21 okt 2010, 18:58

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av GastAndreas »

Jag vill bara säga:
Hurra för att vulture gunship kom med!

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av Ancalagon »

GastAndreas skrev:Jag vill bara säga:
Hurra för att vulture gunship kom med!

Instämmer helt med föregående talare :)

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av Boggalogg »

Katarsis skrev:...
Grey Kights
Deimos-Lux Pattern Psycannon Grey Knights Update
....
Tjohoo!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av Katarsis »

Jag har nu uppdaterat första posten med följande förändringar och förtydliganden.
fjugin skrev:Contemptor dread ska väl inte finnas under "All Space Marine Chapters"? Om jag fattar det rätt så skulle SW och BA då kunna köpa vanliga Contemptor dreads, vilket dom inte borde kunna.

Ork big trak har fått ett litet lustigt namn :)

Finns ett par orkfordon där det inte står vilket choice de är (fast attack, heavy support osv). Warkopta, mega dread, Grot Bomm Launcha är de jag hittar. Kom ihåg att skriva ut det någonstans.
Fixat.
Henke skrev:Finns det någon anledning till att Black Templars inte kan ha Whirlwinds? Enligt IA 1.2 Update kan de ha det.
Ja, de kan inte ha dem enligt codex.
Seregon skrev:Inga XV-9 för Tau?
De är tillagda nu, även om det var tajt, de är jäkligt bra.
Joppreck skrev:(massa saker)
Znadsnark kom inte med för att han verkade för bra och hade för konstiga regler. Grahkrag verkade inte vara tillåten i en vanlig Orkarmé och kom därför inte med. Allt annat borde vara fixat nu.
Excessus skrev:Ingen Arkos --- (är han så obalanserad?)
Hittar honom inte just nu, vilken IA?
speedfreek skrev:Är Mortis Contemptor inkluderad under Contemptor?
Minns att den diskuterades som "för bra", så undrar om den slank med eller ej...
Nej, det skall den inte vara, förtydligar detta.
Gibber skrev:Innebär detta att alla köper rhinos från sina egna codexar istället för IAu2? Bra i så fall! :)
Nej, så skall det inte vara. De som har 'gamla' Rhinos skall köra dem från IA.
DHettNeck skrev:Det ser fortfarande ut att finnas en massa saker under "alla space marines" som finns i alla codexar iaf. Varför skall den columnen vara kvar över huvud taget?
Tog bort Predatorerna. Kolumnen finns där för att spara plats för allt som annars skulle behöva skrivas på flera ställen.
Henke skrev:Saknar Eldar Hornet och Warphunter från Imperial Armour Apocalypse Second Edition.
Fixat.

/Mattias
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av Excessus »

Jag minns inte vilken IA Arkos var med i, men jag tror han var med när den första vraks-listan kom. Han finns i FAQ:en här: http://www.forgeworld.co.uk/Downloads/P ... _RHFAQ.pdf
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av Katarsis »

@Exessus: Arkos verkar bara kunna användas i en armé av Renegades eller Heretics, inte till vanliga CSM.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av Excessus »

Son of Alpharius: Arkos is a true son of Alpharius, and as such may only be chosen by a Renegades and Heretics army that also contains at least 1 Alpha Legion squad(see page 160 of IA5). He may also be used in a Codex: Chaos Space Marines army.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av Katarsis »

Jag var uppenbarligen full när jag skrev det där senaste. Kollar vidare på honom.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av cadelin »

kan inte BT och DA få köpa sina landspeeders från den egna boken dom skulle må bra av den boosten.

Skriv svar