Imperial Armour-förslag - Alla IA

För frågor om och förslag till Sverige FAQ:en

Moderatorer: Katarsis, Argos, DHettNeck

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av Valrosskorv »

kombat skrev:Jag tycker inte man ska ändra om i force organisations och vill man spela air cav går det att göra med en vanlig ig codex och vill man ha vultures får man ha färre vendettor/valkyrior om vi börjar ändra på en sak ka. Man ju börja ändra på allt
Min poäng med ovanstående inlägg var att vi redan har börjat ändra, i och med att alla Marine-Codex (utom GK) köper Dreadnoughts som väldigt tydligt är märkta "endast Codex: Space Marines".

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av kombat »

Vilket jag anser vara dumt. Men detta gäller ett val somej egentligen finns i codexet och i en ia arme så finns den slm HS val. Det är lite att jämnföra att SM får köpa en stormraven eftersom ba och gk får ta det. Men det finns att välja att köpa som FA enligt IA:A2 vilke gäller tilm IG. Vill man då köpa en vulture så får man köpa den som FA och inte som HS bara för att deta skulle passa dig bättre. Jag vill gärna ha 2 annihilation barges ich 2 enheter spyders i min arme kan jag köpa barges som elite då?

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av kombat »

Och mig veterligen köper BA fortfarande sina valiga dreads som HS och i te som elite som valiga SM gör

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av Valrosskorv »

Efter eftertanke är ditt argument helt klart starkare.

Du har dessutom rätt om Blood Angels och deras Dreadnought! Vadan denna särbehandling?

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av kombat »

Sry för stavningen, baby i famnen tjocka fingrar och skriva på telefonen blir oftast inte bra

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av Zurken »

Valrosskorv skrev:Efter eftertanke är ditt argument helt klart starkare.

Du har dessutom rätt om Blood Angels och deras Dreadnought! Vadan denna särbehandling?
Skulle gärna köpa mina Dreadnoughts som elite om jag fick.
Alexander Merinen

Kerrai
Inlägg: 502
Blev medlem: 04 jul 2009, 16:46
Ort: Mölnlycke

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av Kerrai »

Vad jag kan se är det väll bara Black Templars och Dark Angels som plockar dreadnoughts ur IA2?
Venerable köper även C:SM från IA2 tillsammans med ovannämnda.
Och det beror väll på att de codies är äldre än IA2 och för att balansera upp allt får de köpa ur IA2 istället.


Alla andra köper dem från sina egna respektive codies.
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Användarvisningsbild
The Gretchin
Inlägg: 674
Blev medlem: 19 dec 2010, 11:04

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av The Gretchin »

Kerrai skrev:Och det beror väl på att de codies är äldre än IA2 och för att balansera upp allt får de köpa ur IA2 istället..
+1
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Hoffa
Inlägg: 87
Blev medlem: 25 jan 2010, 10:29

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av Hoffa »

Varför straffas de gamla codex:en genom att tvingas köpa från IA2 ? Behöver inte dessa äldre codex en boost och inte en spark i revbenen ?

För mina Templars är visserligen rhinos och razorbacks billigare i IA2 men alla andra fordon är dyrare, i flera fall mycket dyrare. Det gör min redan föråldrade lista ännu sämre att faq:en går in och höjer priset på det mesta. (Jag betalar ju mer för mina vanliga marines också, inga gratis pistoler och granater för mig)

Till lincon byggde jag först min lista enligt BT codexen för att sedan anpassa den till IA2 och hux flux var jag tvungen att ta bort en landspeeder för att betala för allt som IA2 gör dyrare.

Tycker det är dags att vi släpper IA2 nu till 6:th och låter alla köpa från det egna codexet :!:
Benmannen:
Jag kompletterade med några mindre inköp här på svenska40ks köptråd så nu har jag nånstans mellan 2000 och 3000p av gammalt skräp!

Yautja
Inlägg: 1227
Blev medlem: 26 okt 2009, 06:57

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av Yautja »

eller att man får välja om man vill köpa ur codex eller IA
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Skriv svar