Imperial Armour-förslag - Alla IA

För frågor om och förslag till Sverige FAQ:en

Moderatorer: Katarsis, Argos, DHettNeck

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av Katarsis »

Jag kollar på det. Är det nyare regler så skall de såklart gälla om de inte är för OP.

Edit: Jag är blind eller trött. Kan jag få en sidhänvisning till Vulturen i IA8?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av Ancalagon »

Vulture är HS choice som en del av Elysian Drop Troops i IA8. Det är alltså imo bara Elysians som får ta dem som HS. Eller så är jag lika trött som Katarsis ;)

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av Katarsis »

Ah, nu är jag med. Ja då blir det ju helt plötsligt en principfråga eftersom de reglerna just gäller Elysian Drop Troops och det inte står hur man skall behandla den i en vanlig Imperial Guards-armé. Men den verkar ju vara sämre (i alla fall dyrare) på typ alla sätt så jag skall ge det en funderare. Vad säger ni andra?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av LillePer »

Snart 6e... Kör i vind

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av Katarsis »

LillePer skrev:Snart 6e... Kör i vind
Spontant känner väll jag att det mesta från IA-delen utav FAQn kommer vara kvar även om det kommer en ny edition. Det enda som kan ändra på det är väll om något blir på tok för OP eller om t.ex. Flyers och Super-Heavies inkorporeras i vanliga 40k.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Gustav
Inlägg: 514
Blev medlem: 17 nov 2010, 13:51
Ort: Lund

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av Gustav »

Eftersom Codex IG inte får spela med Vulturen i IA8 ser jag inte hur de ska kunna använda de reglerna.

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av Valrosskorv »

Gustav skrev:Eftersom Codex IG inte får spela med Vulturen i IA8 ser jag inte hur de ska kunna använda de reglerna.
På samma sätt som Space Marine-Codexar som inte är vanilla får köpa Dreadnoughts från IA2 Update: vi (40k-spelare i Sverige) säger att de får det.

Användarvisningsbild
Gustav
Inlägg: 514
Blev medlem: 17 nov 2010, 13:51
Ort: Lund

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av Gustav »

Valrosskorv skrev:
Gustav skrev:Eftersom Codex IG inte får spela med Vulturen i IA8 ser jag inte hur de ska kunna använda de reglerna.
På samma sätt som Space Marine-Codexar som inte är vanilla får köpa Dreadnoughts från IA2 Update: vi (40k-spelare i Sverige) säger att de får det.
Du har en poäng. Har aldrig ens noterat det.

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av Valrosskorv »

Så, med risk för att ropa hej för tidigt, det verkar inte finans så många invändningar?

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av kombat »

Jag tycker inte man ska ändra om i force organisations och vill man spela air cav går det att göra med en vanlig ig codex och vill man ha vultures får man ha färre vendettor/valkyrior om vi börjar ändra på en sak ka. Man ju börja ändra på allt

Skriv svar