Imperial Armour-förslag - Alla IA

För frågor om och förslag till Sverige FAQ:en

Moderatorer: Katarsis, Argos, DHettNeck

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av DHettNeck »

Jag är för att alla ska få köpa allt ur sina egan codexar och bara saker som inte finns i egna codexen skall man få köpa från random IA.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av daskad »

Kommer det bli tillåtet i SweFaq att köra någon av IA arméerna?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av Katarsis »

daskad skrev:Kommer det bli tillåtet i SweFaq att köra någon av IA arméerna?
Det tror jag inte kommer på tal på ett bra tag. De listorna är i många fall mer obalanserade än många utav fordonen och enheterna, men framför allt så innehåller de ganska mycket specialregler som motståndaren måste hålla koll på och jag tycker att det börjar bli lite för mycket begärt av spelare att hålla kolla på så många codexar. En enhet eller två går an, det kan man gå igenom på en minut eller två, men med en hel armé börjar bli krångligt.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
fjugin
Inlägg: 504
Blev medlem: 10 okt 2008, 16:46

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av fjugin »

Kommer detta släppas i en FAQ innan gothcon så man kan spela med nya häftiga prylar där?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av Katarsis »

fjugin skrev:Kommer detta släppas i en FAQ innan gothcon så man kan spela med nya häftiga prylar där?
Jag lägger på ett kol och börjar elda lite i SVFAQ-brasan så skall det nog bli fart.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Henke
Inlägg: 601
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:41
Ort: Malmö

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av Henke »

Katarsis skrev:
fjugin skrev:Kommer detta släppas i en FAQ innan gothcon så man kan spela med nya häftiga prylar där?
Jag lägger på ett kol och börjar elda lite i SVFAQ-brasan så skall det nog bli fart.
Hur går det med detta? Snart dax att färdigställa listan till GC...

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av Röde »

Som jag påtalat i annan tråd tycker jag att IGs Long Range Ground Scanner bör få använda sina senaste regler/kostnad från Hemsidan snarare än att vara hänvisad till en äldre version. Den tidigare versionen var framtagen under föregående IG-codex. Den nya har kommit efter nytt codex släpp.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
fjugin
Inlägg: 504
Blev medlem: 10 okt 2008, 16:46

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av fjugin »

Visst är det tänkt att de uppräknade sakerna ska ersätta det som finns i codex? Isf vill space wolves ha sina egna venerable dreadnoughts.

Användarvisningsbild
fjugin
Inlägg: 504
Blev medlem: 10 okt 2008, 16:46

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av fjugin »

En vecka kvar till listinskick på gothcon. Kan förstå om ni inte hinner få ut en riktig uppdatering med nya regeltolkningar, men att slänga upp en liten uppdatering med nya imperial armour grejerna måste väl gå att fixa?

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Imperial Armour-förslag - Alla IA

Inlägg av Valrosskorv »

Såg att Vulture Gunships köps ur Imperial Armour: Apocalypse 2 och inte Imperial Armour 8. Föreslår att detta ändras, eftersom IA8 är en nyare bok och således borde "trumfa" IA:A2. Eftersom Vulture Gunships är Heavy Support i IA8 men Fast Attack i IA:A2 skulle detta dessutom låsa upp möjligheten att bygga Aircav-listor där alla flygande grejer inte trängs i Fast Attack, och Vulture Gunships är knappast så brutna att det blir OP att ta dem som HS.

EDIT: Märkte nu efter en sökning att detta debatterats lite smått innan, men jag lyckades inte hitta nånting som tydde på att debatten definitivt avslutats, så jag låter frågan stå kvar.

Skriv svar