Imperial Armour 11

För frågor om och förslag till Sverige FAQ:en

Moderatorer: Katarsis, Argos, DHettNeck

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Imperial Armour 11

Inlägg av Katarsis »

Okej, förutsatt att även karaktärer och enheter är tillåtna från IA så är mitt förslag från IA 11 följande:

Tillåtna:
Bran Redmaw - Bra med en enhet Grey Hunters som får Operate Behind Enemy Lines, dåligt att han byter ut all sin bra wargear och blir en kass best i alla matcher.

Shadow Specters - Klassiska Eldars; skjuter bra, tål lite och kostar massor. Har jetpacks. Kan med sjukt komplexa regler få en Plasmakannon som de kan gå ock skjuta med. Annars ett S6, AP3-skott per kille. Har alltid 5+ invulnerable, 4+ om det är ett skott som kommer från mer än 12" bort. Allt detta för nätta 35p stycket.

Irillyth - Phoenix Lord till Shadow Spectr1s. 225p. Får 3 S7, AP3-skott på 24". Hit-and-run och samma save invulnerable som vanliga Spectres.

Farseer Bel-Annath - Knasig Farser för 175p med Eldtrich Storm, Fortune och Mind War. Har ett Witchblade som en gång kan användas som en template med S5 AP2. Alla inom 12" blir Stubborn och inga andra Farseers får finnas med i listan. Gör om FOCen så att ett Heavy blir conpulsary men torskar ett Elites och två Troops.

Warp Hunter - verkar vara samma som i IA Apoc II.

Wraithseer - samma som i IA Apoc II.

Hornet - samma som i IA Apoc II.

Ej tillåtna:
General Myndonas Odon - IG behöver ingen orderspruta som kan re-rolla sieze.

Wasp Assault Walker Squadron - Tänk War Walkers fast byter ut Scout mot Deepstrike och Jet Pack Infantry och blir 10 poäng dyrare men Fast Attack. De kan även ge upp skytte för att hoppa 12" och få ett 5+ cover. För endast 10 poäng mer låser Eldar upp Heavy Support slots från War Walkers och dessa har vida överlägsen överlevnadsförmåga jämfört med War Walkers.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Imperial Armour 11

Inlägg av LillePer »

Känns vettigt

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Imperial Armour 11

Inlägg av daskad »

Är det bara IA 11 i denna? Skulle nämligen gärna se Zhufor the Impaler för chaos tillåten,

Statline:
185p, Ws 7, BS 5, S 5, T4, W 3, I 5, A 4, LD 10, SV 2+/5++
en assault 3 st 4 ap 5 12" bolter.
Kan ha terminator bodyguards som måste ha icon of khorne.
power axe / power fist
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Imperial Armour 11

Inlägg av Katarsis »

daskad skrev:Är det bara IA 11 i denna? Skulle nämligen gärna se Zhufor the Impaler för chaos tillåten
Ja, som titeln hintar om är detta bara IA 11 som jag kollat på. Zhufor finns i IA 7, va? Har inte kommit så långt på min lista över IAs att kolla upp, är på ettan just nu.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Imperial Armour 11

Inlägg av Katarsis »

Katarsis skrev:
daskad skrev:Är det bara IA 11 i denna? Skulle nämligen gärna se Zhufor the Impaler för chaos tillåten
Ja, som titeln hintar om är detta bara IA 11 som jag kollat på. Zhufor finns i IA 7, va? Har inte kommit så långt på min lista över IAs att kolla upp, är på ettan just nu.
Edit: Han verkar kass, som Kharn fast lite sämre.

Edit: Quote blev det visst....
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Imperial Armour 11

Inlägg av daskad »

Exakt, från IA7. Han är inte jättebra, men grymt snygg modell!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Imperial Armour 11

Inlägg av benmannen »

Hur är det med lite andra truppval? Tex vanliga Troops Corsairs? Är de påtänkta?

Annars tycker jag att det ser bra ut, men Waspsen skulle kunna vara tillåtna tycker jag, om de nu är så bra så får de kompas hårt.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Imperial Armour 11

Inlägg av Katarsis »

benmannen skrev:Hur är det med lite andra truppval? Tex vanliga Troops Corsairs? Är de påtänkta?

Annars tycker jag att det ser bra ut, men Waspsen skulle kunna vara tillåtna tycker jag, om de nu är så bra så får de kompas hårt.
Val som kommer inifrån armélistor är inte tänkta att vara med.

Angående Waspsen så får man ju också tänka på de turneringar som inte spelar med komp.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Fenris
Inlägg: 535
Blev medlem: 05 dec 2008, 16:10
Ort: Växjö

Re: Imperial Armour 11

Inlägg av Fenris »

Hur står det till med Nightwing, Phoenix bomber och Firestorm. De är ju tänkta till Apocalypse, men ska få användas i vanlig 40K också enligt FW.
I SWEFAQ 4.0 står det att Firestorm från 2006 gäller, men den i IA11 är ju helt klart färskare, och fortfarande inte speciellt über då den betalar rätt bra för AA-funktionen.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Imperial Armour 11

Inlägg av Katarsis »

Fenris skrev:Hur står det till med Nightwing, Phoenix bomber och Firestorm. De är ju tänkta till Apocalypse, men ska få användas i vanlig 40K också enligt FW.
I SWEFAQ 4.0 står det att Firestorm från 2006 gäller, men den i IA11 är ju helt klart färskare, och fortfarande inte speciellt über då den betalar rätt bra för AA-funktionen.
Spana in denna tråden, den är lite nyare: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=15&t=5801
Men kortfattat kan man säga att de antagligen kommer bli tillåtna med sina regler från IA11 med FWs senaste FAQ.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar