Imperial Armour Apocalypse Second Edition

För frågor om och förslag till Sverige FAQ:en

Moderatorer: Katarsis, Argos, DHettNeck

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Imperial Armour Apocalypse Second Edition

Inlägg av Seregon »

Dreadclaw funkar som en AV12 fast skimmer när den landat. Är ej open-topped.

Jag tycker nog att både den och även Mortis skulle kunna få vara med, eventuellt bara förbjuda dubbla Kheres-varianten.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Imperial Armour Apocalypse Second Edition

Inlägg av Katarsis »

Jag är ganska emot att gå in och rätta till endast de options som är för brutna, det är enligt mig ett steg för långt, nästa kan vara att säga att dess Assault Cannons endast har 4 skott var. Jag vet att det har gjorts förut med t.ex. Infernus Shells, man jag tycker att det är ett steg i fel riktning om vi nu håller på att rensa upp i FAQn och i större utsträckning bara tillåta saker som tillför något (förutom att de är bra).
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Imperial Armour Apocalypse Second Edition

Inlägg av DHettNeck »

Katarsis skrev:Jag är ganska emot att gå in och rätta till endast de options som är för brutna, det är enligt mig ett steg för långt, nästa kan vara att säga att dess Assault Cannons endast har 4 skott var. Jag vet att det har gjorts förut med t.ex. Infernus Shells, man jag tycker att det är ett steg i fel riktning om vi nu håller på att rensa upp i FAQn och i större utsträckning bara tillåta saker som tillför något (förutom att de är bra).
Håller med. Antingen släpper man in något eller inte, att tillåta vissa options blir rörigt.

Sen tycker jag det är dags att sluta köpa saker ur IAU2 om dom finns i ens codex. Det dokumentet borde inte vara lagligt alls längre. Bättre att alla codexar får köpa sina fordon ur codexen. Lite variation i poäng ger variation i listor.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
fjugin
Inlägg: 504
Blev medlem: 10 okt 2008, 16:46

Re: Imperial Armour Apocalypse Second Edition

Inlägg av fjugin »

Chaos contemptor dreadnought med mark of nurgle (ger -1 på alla damage rolls) verkar också den väldigt bra.

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Imperial Armour Apocalypse Second Edition

Inlägg av Seregon »

fjugin skrev:Chaos contemptor dreadnought med mark of nurgle (ger -1 på alla damage rolls) verkar också den väldigt bra.
Japp. Den kostar en del dock samt att det lär bli upp till motståndaren/arrangören att avgöra huruvida den är tillräckligt konverterad eller ej.
På en turnering skulle jag inte godkänna ett noname-färgschema och en trött ensam nurgleikon ditmagnetiserad.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Imperial Armour Apocalypse Second Edition

Inlägg av DHettNeck »

Seregon skrev:
fjugin skrev:Chaos contemptor dreadnought med mark of nurgle (ger -1 på alla damage rolls) verkar också den väldigt bra.
Japp. Den kostar en del dock samt att det lär bli upp till motståndaren/arrangören att avgöra huruvida den är tillräckligt konverterad eller ej.
På en turnering skulle jag inte godkänna ett noname-färgschema och en trött ensam nurgleikon ditmagnetiserad.
Hurvida man uppfyller WYSIWYG har ju inget med att göra om den skall vara tillåten eller inte. Sen brukar folk överlag inte vara så hårda på sånt här i sverige, så jag tror inte att folk kommer börja nu (tyvär).
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Imperial Armour Apocalypse Second Edition

Inlägg av HeadWar »

DHettNeck skrev:Sen tycker jag det är dags att sluta köpa saker ur IAU2 om dom finns i ens codex. Det dokumentet borde inte vara lagligt alls längre. Bättre att alla codexar får köpa sina fordon ur codexen. Lite variation i poäng ger variation i listor.
Fast variationen i poäng är väl bara för codexar som är äldre än IAU2? Nyare codexar har samma poäng.

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Imperial Armour Apocalypse Second Edition

Inlägg av Seregon »

DHettNeck skrev:
Seregon skrev:
fjugin skrev:Chaos contemptor dreadnought med mark of nurgle (ger -1 på alla damage rolls) verkar också den väldigt bra.
Japp. Den kostar en del dock samt att det lär bli upp till motståndaren/arrangören att avgöra huruvida den är tillräckligt konverterad eller ej.
På en turnering skulle jag inte godkänna ett noname-färgschema och en trött ensam nurgleikon ditmagnetiserad.
Hurvida man uppfyller WYSIWYG har ju inget med att göra om den skall vara tillåten eller inte. Sen brukar folk överlag inte vara så hårda på sånt här i sverige, så jag tror inte att folk kommer börja nu (tyvär).
Jag tycker definitivt att Chaos ska få vara med om lojalisterna får det. Det är inte som om CSM plötsligt kommer bli stenhårda om de får den, även om den är dedikerad till nurgle (och WYSIWYG skall vara korrekt då tillvalet säger "*if this option is chosen the model must be modelled appropriately.").
Sedan ser jag att de har missat att skriva ut vilken force org.-slot den tar, men det lär ju vara Elite.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Imperial Armour Apocalypse Second Edition

Inlägg av DHettNeck »

HeadWar skrev:
DHettNeck skrev:Sen tycker jag det är dags att sluta köpa saker ur IAU2 om dom finns i ens codex. Det dokumentet borde inte vara lagligt alls längre. Bättre att alla codexar får köpa sina fordon ur codexen. Lite variation i poäng ger variation i listor.
Fast variationen i poäng är väl bara för codexar som är äldre än IAU2? Nyare codexar har samma poäng.
Precis. Då finns det ju absolut ingen poäng att de nyare skall köpa ur IAU2 istället för codexen då det är exakt samma. Bara onödigt krångel.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Imperial Armour Apocalypse Second Edition

Inlägg av HeadWar »

DHettNeck skrev:
HeadWar skrev:
DHettNeck skrev:Sen tycker jag det är dags att sluta köpa saker ur IAU2 om dom finns i ens codex. Det dokumentet borde inte vara lagligt alls längre. Bättre att alla codexar får köpa sina fordon ur codexen. Lite variation i poäng ger variation i listor.
Fast variationen i poäng är väl bara för codexar som är äldre än IAU2? Nyare codexar har samma poäng.
Precis. Då finns det ju absolut ingen poäng att de nyare skall köpa ur IAU2 istället för codexen då det är exakt samma. Bara onödigt krångel.
Eftersom man förutom de fordon som finns i codexen kan köpa diverse FW-specialare så tycker jag nog att det är lättare att köpa allt från samma källa, om det ändå inte är någon skillnad.

Skriv svar