Imperial Armour Apocalypse Second Edition

För frågor om och förslag till Sverige FAQ:en

Moderatorer: Katarsis, Argos, DHettNeck

Arioch
Inlägg: 656
Blev medlem: 13 jan 2010, 07:15

Re: Imperial Armour Apocalypse Second Edition

Inlägg av Arioch »

Dessutom är hornet en jävligt snygg modell!
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Imperial Armour Apocalypse Second Edition

Inlägg av Ancalagon »

Kommer dessa läggas till i respektive kompmallar så fort de blir officiellt tillåtna i Swe-FaQ?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Imperial Armour Apocalypse Second Edition

Inlägg av Katarsis »

Ang. Hornet: Jag är lite tveksam till den fortfarande, tycker att en sådan sak som är uppenbart mycket bättre än ett liknande val i codexet inte skall vara tillåtet, även om det inte är det ostigaste man kan hitta i ett codex. Men opinionen här verkar ganska tydlig, tar med mig det till gruppdiskussionen.
Ancalagon skrev:Kommer dessa läggas till i respektive kompmallar så fort de blir officiellt tillåtna i Swe-FaQ?
Självklart.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Imperial Armour Apocalypse Second Edition

Inlägg av DHettNeck »

Katarsis skrev:Ang. Hornet: Jag är lite tveksam till den fortfarande, tycker att en sådan sak som är uppenbart mycket bättre än ett liknande val i codexet inte skall vara tillåtet, även om det inte är det ostigaste man kan hitta i ett codex. Men opinionen här verkar ganska tydlig, tar med mig det till gruppdiskussionen.
Ancalagon skrev:Kommer dessa läggas till i respektive kompmallar så fort de blir officiellt tillåtna i Swe-FaQ?
Självklart.
Man får ju kompa den där efter (och speciellt se till att den inte går att spamma). Dock är vipers skitkassa för sin poäng så det kan vara därför den ser extra bra ut.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Imperial Armour Apocalypse Second Edition

Inlägg av Snot »

Katarsis skrev:Ang. Hornet: Jag är lite tveksam till den fortfarande, tycker att en sådan sak som är uppenbart mycket bättre än ett liknande val i codexet inte skall vara tillåtet, även om det inte är det ostigaste man kan hitta i ett codex. Men opinionen här verkar ganska tydlig, tar med mig det till gruppdiskussionen.
Ancalagon skrev:Kommer dessa läggas till i respektive kompmallar så fort de blir officiellt tillåtna i Swe-FaQ?
Självklart.
Hornet får väl inte vara i squadron?
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Imperial Armour Apocalypse Second Edition

Inlägg av Halvar »

1-3
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Imperial Armour Apocalypse Second Edition

Inlägg av Röde »

Men skriv då i SweFaqen nått i stil med may take one of the following models... Löst.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Inlägg av theWatchman »

Ja tycker hornets är dyra om manska ha vettig utrustning på dom, det är ings problem o köra dom rakt av.

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Imperial Armour Apocalypse Second Edition

Inlägg av Blom »

Om ni lägger till hornet, vad ska Snot göra med sina 9 vipers när han måste köpa 9 hornet istället?
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Imperial Armour Apocalypse Second Edition

Inlägg av Halvar »

precis som alla andra får han vänta tills en ny codex kommer som gör vypern bra igen. det har hänt att saker var bra i en codex och/eller grundregeledition och plötsligt blev mindre bra i nästa, vypern var väl inte ett undantag om mina känselspröt har fattat signalerna rätt.
Ja' än't bittä'!

Skriv svar