Imperial Armour Apocalypse Second Edition

För frågor om och förslag till Sverige FAQ:en

Moderatorer: Katarsis, Argos, DHettNeck

Tirumbar
Inlägg: 514
Blev medlem: 04 feb 2010, 10:00

Re: Imperial Armour Apocalypse Second Edition

Inlägg av Tirumbar »

Min ödmjuka åsikt är att Caestus Assault Ram är ordentligt bruten och bör inte tillåtas.
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Imperial Armour Apocalypse Second Edition

Inlägg av DHettNeck »

Tirumbar skrev:Min ödmjuka åsikt är att Caestus Assault Ram är ordentligt bruten och bör inte tillåtas.
+1
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

RobinF
Inlägg: 132
Blev medlem: 03 sep 2009, 08:36

Re: Imperial Armour Apocalypse Second Edition

Inlägg av RobinF »

Fråga:
Eldar Hornet, är den utelämnad för den är ungefär samma pris som en Vyper? Jag har inte IA:A2, men i experimental-reglerna så hade den AV11/11/10, Star engines, och var 5p billigare om man köpte 2 SCans, och exponentiellt dyrare om man valde andra vapen (2xBright Lance var väl snortdyrt har jag för mig), är det samma i IA:A2.

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Imperial Armour Apocalypse Second Edition

Inlägg av Halvar »

den är i princip bättre på alla sätt och vis, framförallt eftersom man får åka cruising speed och fortfarande räknas som att den åkt combat speed för skjutning av sina vapen (som dark eldars båtar/razorwing, har dålig koll på dark eldar). fär 65 searchlights får man av 11/11/10 fast skimmer (inte tank), BS4, två shuriken kanoner, scout och star engines. star engines är för mig någonting man helst inte vill betala i grundpriset men men, för bs4 tål jag det. jämför det med vyperns 45 searchlights för bs3, av 10/10/10 open topped (utan at kunna transportera något), twin-linked shuriken catapults och minst ett extra vapen. vapen nummer ett kan bara uppgraderas till en kanon och det för 10 searchlights. så om man ska få samma vapen som på hornets så kostar det 60 searchlights, vill man ha scatterlasrar ligger man illa till på vypern eftersom en scatterlaser plus en kanon inte är optimalt.
vapnen och uppgraderingarna kostar lika många searchlights för hornet som för vypern utom att man använder sig av utbytesräkningen (så fem searchlights rabatt på allt).
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
fjugin
Inlägg: 504
Blev medlem: 10 okt 2008, 16:46

Re: Imperial Armour Apocalypse Second Edition

Inlägg av fjugin »

Jämför man den med en dark eldar venom så ser den inte lika sjukt tok-bruten ut längre dock.

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Imperial Armour Apocalypse Second Edition

Inlägg av Halvar »

nej, men det är ändå ett eldarfordon och jag spelar eldar, inte dark eldar.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Imperial Armour Apocalypse Second Edition

Inlägg av LillePer »

Visst den är tokmycket bättre än en Vyper men... Som sagt en Venom är klart bättre.

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Imperial Armour Apocalypse Second Edition

Inlägg av theWatchman »

LillePer skrev:Visst den är tokmycket bättre än en Vyper men... Som sagt en Venom är klart bättre.
Ja så vad är problemet... låt stackarn va med o leka. Vore ju sköjj om Eldar hade nått mer bra i codexen utom Eldrad.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Imperial Armour Apocalypse Second Edition

Inlägg av DHettNeck »

Hornet är riktigt bra, men inte spelförstörande så som ram-planet eller charge-poden. Låt den vara med. Håller med david om att det skulle vara kul om eldar fick lite bra saker (utom council och eldrad har dom bara crap).
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Henke
Inlägg: 601
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:41
Ort: Malmö

Re: Imperial Armour Apocalypse Second Edition

Inlägg av Henke »

LillePer skrev:Visst den är tokmycket bättre än en Vyper men... Som sagt en Venom är klart bättre.
Håller med, tror dock att kompen kan fixa detta. Vore kul att ha med den till en början. Finns andra exempel från codexar som är mycket mer brutna än Hornet och det har kompen lyckats fixa.

Skriv svar