SweFAQen och Forgeworld Army Lists

För frågor om och förslag till Sverige FAQ:en

Moderatorer: Katarsis, Argos, DHettNeck

Användarvisningsbild
n00bn
Inlägg: 578
Blev medlem: 13 dec 2008, 13:46

Re: SweFAQen och Forgeworld Army Lists

Inlägg av n00bn »

Men varför måste hela svenska folket nå konsensus om vilka standarder som ska gälla på alla warhammer 40k turneringar? Gillar du IA grejer kan du tillåta spelarna att ha det på din turnering. Inte konstigare än så.
kombat skrev:Själv anser jag (har inget med swefaq att göra) att forgeworld armelistor endast bör spelas för i scenarios eller icke kompetetivt och bör inte vara med på turneringar.


Typ som codex grey knights.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Användarvisningsbild
Andy Grey
Inlägg: 472
Blev medlem: 11 feb 2009, 02:02

Re: SweFAQen och Forgeworld Army Lists

Inlägg av Andy Grey »

Omg Ghay Knighits!
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!

Yautja
Inlägg: 1227
Blev medlem: 26 okt 2009, 06:57

Re: SweFAQen och Forgeworld Army Lists

Inlägg av Yautja »

n00bn skrev:Men varför måste hela svenska folket nå konsensus om vilka standarder som ska gälla på alla warhammer 40k turneringar? Gillar du IA grejer kan du tillåta spelarna att ha det på din turnering. Inte konstigare än så.
Yautja skrev:Som det är nu är det ett litet problem att säga det är klart att Forgeworldlistorna får spelas om det är OK med arrangören när SweFAQ listar arméerna man får spela med och lägger till

How to use the FAQ
The FAQ should be used by the players and judges to interpret the WH40K rules. If the FAQ is used at a tournament it is important that the FAQ is used to interpret all rules that it covers. If only parts of the FAQ are used, much of its purpose gets lost, since players won’t be able to know what to expect from different tournaments.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Skriv svar