Templars - nu med extra meningslöshet!

För frågor om och förslag till Sverige FAQ:en

Moderatorer: Katarsis, Argos, DHettNeck

Användarvisningsbild
Gustav
Inlägg: 514
Blev medlem: 17 nov 2010, 13:51
Ort: Lund

Re: Templars - nu med extra meningslöshet!

Inlägg av Gustav »

nja, både SM och SW köper alla bilar ur IA (med skillnaden att SM har 12 platser i pods och laserraiders som i sin codex).

Däremot håller jag med om att det är rätt onödigt att standardisera (speciellt när man modifierar standardiseringen för SM på pods och raiders) när BA, GK och SoB har fordon med samma namn som inte är samma sak. Att inte köpa fordon ur codexen är för mig en helt onödig hus(lands)regel som egentligen bara komplicerar till det (fast man är ju rätt van vid det nu).

Henke
Inlägg: 601
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:41
Ort: Malmö

Re: Templars - nu med extra meningslöshet!

Inlägg av Henke »

Spelar själv BT och har gjort det på två turneringar. Visst känns det lite trist att få betala 20p mer för Typhooner men samtidigt så finns det sjukt många andra coola och bra grejer.

20-manna enheter med 10x3+ och 10x4+ save är väldigt bra. Då mixed armor regeln inte gäller så plockar man 3+ save på det man kan och 4+ save på allt som ignorerar save. Lägg till att de får springa d6" (oftast med omslag) mot närmsta mål (valfritt mål med chaplain) om de tar en enda casualty (fearless med chaplain). Med fist och melta är det typ 280p som kompar -4,5...

Jag har bara spelat med 2x20-mana enheter och det är nästan omöjligt att skjuta ut dem innan jag kommer fram. Hade jag haft fler scouts så hade jag kört med 3*20. Det enda är att det är jobbigt att flytta... ;)

Att säga att BT är tvingade att spela Razorback spam för att vara bra är att ta i ordentligt. Särskilt om man inte testat alla de andra alternativen.

Skriv svar