Imperial Armour 8?

För frågor om och förslag till Sverige FAQ:en

Moderatorer: Katarsis, Argos, DHettNeck

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Imperial Armour 8?

Inlägg av Katarsis »

Magnus skrev:Så jag kan köpa hur många som helst (beroende på poängen så klart)?
Ja.
Magnus skrev:Aha så om man köper 3 Taurusar i en enhet så kan man köpa 3 Valkyries som dedicated transports till dom?
Jupp.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Imperial Armour 8?

Inlägg av Mortarion »

kmzz0r skrev:Dum fråga, om man inte har IA:8, och spelar Orker, hur ska man då göra?
Vet ju inte vad BW tex kostar, och som jag tolkar swefaqen måste jag köpa den från IA:8.
Nej, du kan köpa den från codexen. För marines och inkvisitionen gäller att de måste köpa vissa saker ur IA, eftersom deras IA-variant finns att ladda ner gratis. För alla andra listas bara de fordon som de får köpa från IA. Så du kan antingen köpa en battlewagon ur din codex eller ur IA (samma plus extra option som Katarsis skrev).

kmzz0r
Inlägg: 439
Blev medlem: 04 maj 2010, 07:56

Re: Imperial Armour 8?

Inlägg av kmzz0r »

Aha okej, bra tack för svaren från er båda!

Jacke
Inlägg: 1179
Blev medlem: 12 jul 2009, 23:09

Re: Imperial Armour 8?

Inlägg av Jacke »

Om man har ett fordon som finns både i IA och i codex vilken får/bör man köpa?

Tänkte på exempelvis Vanquishern som kan ta en co-axial stubber enligt IA men inte enligt codex. Codexen är väl nyare än IA?

Har också för mig att vissa av vapnen har annorlunda stats i codexen jämfört med IA.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Imperial Armour 8?

Inlägg av speedfreek »

När det gäller just co-axial är de cp och fusk, så de får du inte ta.
/han som bestämmer.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Imperial Armour 8?

Inlägg av Katarsis »

@Jacke: Om ett visst fordon är upptaget i SVFAQn får du endast köpa det på det sättet som det står beskrivet där. Just Vanquishern finns inte med i SVFAQn och köps därför från Codex: Imperial Guard. Detta kan dock leda till vissa konstiga situationer just nu, t.ex. Battleagon (exakt samma i IA som i codex förutom att den kan köpa en större kannon), men vi skall nog kunna förtydliga det till nästa version.

Värt att notera att SVFAQn har delat in alla arméer i två kategorier i sitt upplägg (SM+Chapters+Inq / alla andra), där SM+Chapters+Inq har listat alla fordon de kan använda sig utav (IA+Codex) medan alla andra endast har listat de extra fordon som kan köpas från IA. Detta på grund av skillnaderna i IA1Update och IA2Update och det faktum att alla Chapters inte har de generaliserade fordonsreglerna från IA2Update.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar