angående IA flyers i framtiden

För frågor om och förslag till Sverige FAQ:en

Moderatorer: Katarsis, Argos, DHettNeck

flames
Inlägg: 31
Blev medlem: 14 feb 2010, 19:35

angående IA flyers i framtiden

Inlägg av flames »

hej på er.

jag har suttit och funderat lite och jag undrar: hur blir det med IA flyers på turneringar i framtiden nu när dom inte längre använder de "extra" eller "komplicerade" regler som gjorde att dom tidigare inte fick tillåtelse att användas?.

numera slås dom för som reserver och placeras mer eller mindre bara ut på brädet och fräser omkring istället för att fungera på det något skumma och spelstörande sätt som dom brukade.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: angående IA flyers i framtiden

Inlägg av DHettNeck »

flames skrev:hej på er.

jag har suttit och funderat lite och jag undrar: hur blir det med IA flyers på turneringar i framtiden nu när dom inte längre använder de "extra" eller "komplicerade" regler som gjorde att dom tidigare inte fick tillåtelse att användas?.

numera slås dom för som reserver och placeras mer eller mindre bara ut på brädet och fräser omkring istället för att fungera på det något skumma och spelstörande sätt som dom brukade.
Fortfarande totalt ospelabara i 40K eftersom man bara träffar dom på 6:or. Dom kommer nog alltid vara förpassade till apocalypse där dom för hemma.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: angående IA flyers i framtiden

Inlägg av XecrNist »

DHettNeck skrev:
flames skrev:hej på er.

jag har suttit och funderat lite och jag undrar: hur blir det med IA flyers på turneringar i framtiden nu när dom inte längre använder de "extra" eller "komplicerade" regler som gjorde att dom tidigare inte fick tillåtelse att användas?.

numera slås dom för som reserver och placeras mer eller mindre bara ut på brädet och fräser omkring istället för att fungera på det något skumma och spelstörande sätt som dom brukade.
Fortfarande totalt ospelabara i 40K eftersom man bara träffar dom på 6:or. Dom kommer nog alltid vara förpassade till apocalypse där dom för hemma.
Pintle-Mounted räknas ju som om dom har AA-mount så Raiders med multimelta kirrar biffen :lol:

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: angående IA flyers i framtiden

Inlägg av DHettNeck »

XecrNist skrev:
DHettNeck skrev:
flames skrev:hej på er.

jag har suttit och funderat lite och jag undrar: hur blir det med IA flyers på turneringar i framtiden nu när dom inte längre använder de "extra" eller "komplicerade" regler som gjorde att dom tidigare inte fick tillåtelse att användas?.

numera slås dom för som reserver och placeras mer eller mindre bara ut på brädet och fräser omkring istället för att fungera på det något skumma och spelstörande sätt som dom brukade.
Fortfarande totalt ospelabara i 40K eftersom man bara träffar dom på 6:or. Dom kommer nog alltid vara förpassade till apocalypse där dom för hemma.
Pintle-Mounted räknas ju som om dom har AA-mount så Raiders med multimelta kirrar biffen :lol:
Fast dom räknas bara så i apocalypse, inte i vanlig 40K.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

sourpus
Inlägg: 244
Blev medlem: 07 jul 2009, 10:04

Re: angående IA flyers i framtiden

Inlägg av sourpus »

vilket ändå bara skulle innebära att LBM är de enda som har vettig AA, och alla andra arméer som vanligt får böja sig framåt och .... :roll:

ser heller ingen anledning att ändra något..
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: angående IA flyers i framtiden

Inlägg av Zurken »

Vadå? IGs Hydror är ju det nya svarta :lol:
Alexander Merinen

flames
Inlägg: 31
Blev medlem: 14 feb 2010, 19:35

Re: angående IA flyers i framtiden

Inlägg av flames »

DHettNeck skrev: Fortfarande totalt ospelabara i 40K eftersom man bara träffar dom på 6:or. Dom kommer nog alltid vara förpassade till apocalypse där dom för hemma.
för det gör dom ju verkligen omöjliga att skjuta ner :roll:.
är ju i princip det enda som skyddar dom från att bli mos i första rundan.

sedan så har ju alla mindre flyers (thunderbolt, lightning, hell blade, etc.) armour av papper.

och dom större och tuffare kan ju ändå inte användas eftersom dom har structure points.
Zurken skrev:Vadå? IGs Hydror är ju det nya svarta :lol:
glöm inte manticores. dom kan ha AA missiler.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: angående IA flyers i framtiden

Inlägg av HeadWar »

Jag betvivlar att någon kommer att utrusta en Manticore med AA-missiler för turneringsspel i 40k...

flames
Inlägg: 31
Blev medlem: 14 feb 2010, 19:35

Re: angående IA flyers i framtiden

Inlägg av flames »

HeadWar skrev:Jag betvivlar att någon kommer att utrusta en Manticore med AA-missiler för turneringsspel i 40k...
troligen inte. men man kan.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: angående IA flyers i framtiden

Inlägg av speedfreek »

ignore user?

Skriv svar