Warp Quake + Deep Strike Mishap: Misplaced
Moderatorer: Katarsis, Argos, DHettNeck
Re: Warp Quake + Deep Stike Mishap: Misplaced
Ser ingenstans där att Warp Quake skulle vara impassible terrain för DSande.
Det enda jag ser är det som ordagrannt står där, ganska tydligt i min mening.
Allt av fiendens arme som DSar inom 12" får slå på misshap...det är samma effekt som att de skulle DSa i impassible terrain, ja, men det gör inte marken till impassible. Jag hade kunnat säga att både en Lascannon och en Plasma Gun har ap2, alltså lider också en Lascannon av "Gets Hot!"...men det gör jag inte för det är inte sant...du lägger till en regel som inte finns där...
I mina ögon får man placera något inom 12" genom Misplaced, men man måste fortfarande slå en gång på tabellen igen...
Det enda jag ser är det som ordagrannt står där, ganska tydligt i min mening.
Allt av fiendens arme som DSar inom 12" får slå på misshap...det är samma effekt som att de skulle DSa i impassible terrain, ja, men det gör inte marken till impassible. Jag hade kunnat säga att både en Lascannon och en Plasma Gun har ap2, alltså lider också en Lascannon av "Gets Hot!"...men det gör jag inte för det är inte sant...du lägger till en regel som inte finns där...
I mina ögon får man placera något inom 12" genom Misplaced, men man måste fortfarande slå en gång på tabellen igen...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Re: Warp Quake + Deep Stike Mishap: Misplaced
Tycker faktiskt inte dina argument håller. Håller helt med Excessus
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Re: Warp Quake + Deep Stike Mishap: Misplaced
Alltså är det helt okej att, vid misplaced-mishap, motståndaren ställer dina DS:ande termosar ovanpå sina egna modeller för att få ännu en chans att de ska bli destroyed?daskad skrev:Tycker faktiskt inte dina argument håller. Håller helt med Excessus
Re: Warp Quake + Deep Stike Mishap: Misplaced
Det är ju skillnad på impassable och effekt som ger samma resultat som impassable. Men det är väl precis som alla redan sagt.
Re: Warp Quake + Deep Stike Mishap: Misplaced
Om du på riktigt försökte spela på det sättet mot mina demoner så skulle det behövas ett rektoskop för att få tag på mina Bloodcrushers igen. Jag skojar inte ens...DHettNeck skrev:Jag tycker precis tvärt om. För mej är det helt självklart att man får placera dom inom bubblan så att dom får rulla på tabellen igen. Det fin ingen regel som säger att man inte skulle få göra det.
Re: Warp Quake + Deep Strike Mishap: Misplaced
Den här tråden får mig att vilja deploya assaultmarines på mina egna rhinos.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Re: Warp Quake + Deep Stike Mishap: Misplaced
Och bara för att vi ska slippa akut rektoskopi så tillför jag att eftersom man inte slår för scatter så finns det inget "after scattering", och alltså gäller inte förmågan när motståndaren placerar ut dina modeller.Seregon skrev:3-4 Misplaced
"Your opponent may deploy the unit anywhere on the table (excluding impassable terrain, but including difficult terrain, which of course counts as dangerous terrain for deep striking units!), in a valid deep strike formation, but without rolling for scatter."
Warp Quake
"Furthermore, any enemy unit deploying by deep strike within 12" of the squad (after scattering) will automatically suffer a deep strike mishap."
Det är tämligen självklart att det inte är meningen att förmågan ska användas för att autodöda enheter, sen om det är meningen att man ska kunna placera ut dem innanför bubblan eller inte har jag inga starkare åsikter om.
Re: Warp Quake + Deep Stike Mishap: Misplaced
Nej.Seregon skrev:Alltså är det helt okej att, vid misplaced-mishap, motståndaren ställer dina DS:ande termosar ovanpå sina egna modeller för att få ännu en chans att de ska bli destroyed?daskad skrev:Tycker faktiskt inte dina argument håller. Håller helt med Excessus
"Remember that other models, friends and enemies, also count as impassable terrain." sid 13, stora boken
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
Re: Warp Quake + Deep Stike Mishap: Misplaced
humm, betyder det att Dantes deep strike och teleport homers inte triggar Warp Quake?HeadWar skrev:Och bara för att vi ska slippa akut rektoskopi så tillför jag att eftersom man inte slår för scatter så finns det inget "after scattering", och alltså gäller inte förmågan när motståndaren placerar ut dina modeller.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
Re: Warp Quake + Deep Stike Mishap: Misplaced
Fan vad du är jobbig, här försöker man lösa det på ett snyggt sätt tills FAQn kommer...Yautja skrev:humm, betyder det att Dantes deep strike och teleport homers inte triggar Warp Quake?HeadWar skrev:Och bara för att vi ska slippa akut rektoskopi så tillför jag att eftersom man inte slår för scatter så finns det inget "after scattering", och alltså gäller inte förmågan när motståndaren placerar ut dina modeller.