nog fixat!

Något du saknar eller vill bli av med?

Moderator: Katarsis

taogoli

nog fixat!

Inlägg av taogoli »

Frakt problem

Mvh taogoli
Senast redigerad av 1 taogoli, redigerad totalt 30 gånger.
När en människa har vanföreställningar kallas det för mental sjukdom.
När många människor har vanföreställningar kallas det för religion.

Varför slå ihjäl mygg med flugsmälla, när det finns 42 cm kanoner.

Användarvisningsbild
lurräven

Re: är det någon som vet något om MrCheeze? troligen blåst!

Inlägg av lurräven »

Han är online nu iallafall.

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Du är inte blåst! har PM:at dig!
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

taogoli

Inlägg av taogoli »

Mrcheeze har lovat att betala tillbaka pengarna, så fallet avslutat.
Mvh taogoli
När en människa har vanföreställningar kallas det för mental sjukdom.
När många människor har vanföreställningar kallas det för religion.

Varför slå ihjäl mygg med flugsmälla, när det finns 42 cm kanoner.

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Allså nu sitter jag & är mest arg ledsen & frustrerad! och nu skriver jag allmänt inte riktad till nån utan bara för att jag behöver få ur mig lite!

Det ligger inte i min natur att blåsa folk & jag bråkade som fan med posten för ett tag sen för det hadde försvunnit en del paket! till folk! ja jag vet inte riktigt vad jag ska skriva jag har så många satans tankar som far omkring i huvudet på mig nu ibland funderar jag då det har hänt då saker inte har dykt upp och jag har betalat tillbaka pengar till folk att det kanske är jag som har blivit blåst men betalar man minimalt med frakt för låt säga ett par tennmodeller så är det väl inte mitt fel att posten slarvar!? för jag skickar fan jag byter bitz med folk till höger & vänster byter köper & säljer modeller hela tiden!! och till 99% av fallen går det smärtfritt!

skickar 15-20 Brev/Paket i veckan med plast & tennbitar samt modeller ibland! böcker tidningar gamla white dwarfs osv!

nu i Kenths fall så bråkade jag som fan med Ica tjejen inne i stan som hävdade att hon ville ha 350kr (kanske inkompetens från deras sida) för att skicka med paket och jag hadde inte dom pengarna dom fick precis plats i postens gröna lådor diagonalt från botten till toppen för jag trodde i min egen värld att posten förportade lådor skulle komma fram!

Jag ber jättemycket om ursäkt Kenth

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

daskad

Inlägg av daskad »

Har själv köpt gubbar av MrCheeze. Det tog lite tid men med bra kommunikation från hans sida och någon veckas väntetid kom de fram hela och fina. Väldigt bra paketerat!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

synthet

Inlägg av synthet »

Jag här gjort flera affärer med osten och det här alltid vart bra. Jag kommer att fortsätta handla med honom om tillfället ges. En gång fick jag vänta på att posten skulle frakta ett litet paket till MIG i 3v, men det kom tillslut och med poststämpel som var 3v gammal. Sett var dock inte från honom.
Sakerna kan fortfarande dyka upp.
Hoppas sakerna kommer tillrätta.

Ohman

Inlägg av Ohman »

Jag har lite svårt att förstå hur posten slarvar med grejer. 90% av fallen så packar man dåligt ELLER så skriver man inte avsändaradress. Jag har köpt och sålt figurer,kort,brädspel sen jag var 12 år gammal. Har sålt till Kazakstahn,ryssland,hong kong,japan,usa,australien för att nämna några och jag har aldrig haft ett paket som har försvunnit. Jag har skickat statyer som har vägt 15kg till usa genom posten och de har kommit fram oskadda. Jag har skickat med DHL,UPS,Posten, BringIt och Schenker. Sist skickade jag en LED skärm via posten, vägde 10kg och kostade 230:- att skicka så att skicka ett gäng böcker på 10kg för 350kr låter lite osannolikt.

Några riktlinjer är ju att paketera väl, känner man att man har packat bra så packar man lite extra bra ifall om att,det är definitivt värt allt problem som uppstår om man snålar. Sen att skriva avsändaradress på lådan/brevet är också väldigt bra ifall adresslapp skulle ramla av eller bli skadat.

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

MrCheeze är en schyst man , har köpt och sålt en del till han och det har funkat bra förutom en gång
som mitt paket försvan , något Mr.cheeze (Lasse) tog på stort allvar och erbjöd mig pengar i retur
Lasse är pålitlig men det värkar som det är något skumt med posten han skickar på dok !

Till MrCheeze : alltså jag har tänkt en del på det här problemet och min teori är att
ett: posten där du bor slarvar något otroligt med paketen som försvinner ...men det borde komma fram efter att du get dom en del kritik
Men jag tror att det är någon PÅ posten hos dig som vet om att det är warhammer grejer du skicka och personen i fråga kanske själv håller på med hobbyn eller vet någon nära vän som gör och helt enkelt stjäl grejer från dig , det är nog rätt lätt att komma undan med det , just att det är egentligen ganska värdelösa grejer men har man nytta av det själv så tar man det
för lite underligt att en massa grejer försvinner just från dig

och IOM att du alltid skriver avsändare så borde paketen komma tillbaka om det var fel frakt eller liknande

Du kanske få skicka med från något annat ställe om det är möjligt

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Kan nån admin flytta denna till off topic eller allmän disskution känns inte som en köp & sälj tråd!

Currently Working On:
...

Skriv svar