Utvärdering: Visch-cupen

För allmänt skitsnack
Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Utvärdering: Visch-cupen

Inlägg av Asplund »

Så var man hemkommen och någorlunda utvilad från Visch-cupen.

Måste varit den sämsta turnering jag nånsin varit på.

När vi precis har anlänt och inser att vi ska lira på nåns morsas vind börjar okänt folk (visade sig vara arrangörerna) öppna våra armeväskor. En efter en säger de till oss "Du får inte vara med i best painted". Till mig preciserade dom att jag inte skulle få vara med, min arme var för orange och rummet dom skulle ställa upp i var rött. Så det skulle se skumt ut.

Något förbryllad av starten börjar jag titta på den samlade hopen av spelare. Det var minst sagt blandade åldrar (det visade sig att släkt och vänner hade fått fylla ut platserna, så inte så många andra skulle komma). När uppropet börjar avbryter en kid med "Får jag deploya min basilisk på väggen om jag har med bluetac?". Alla börjar skratta, och arrangörerna godkänner hans deployment ide...

Efter detta följer en lång rad med hus-regler, och i slutändan verkar allas vapen vara Assault 7 och rending... Hmmm. Jag och mina vänner från Götet tittar något (o)roat på varandra. Men vafan, lite lattjo-lajban turnering kan vara roligt.

Så var det dags för match 1, tyvärr glömt namnet på killen. Hade varit bra att minnas, då jag gav han W/O efter han deployat sin GK/Cron/IG/GK(igen) allies lista, som han dessutom tryckt in ett hemmapulat codex i kompotten. Han var dessutom febersjuk och borde nog tänkt på oss andra och stannat hemma.

Föreslår för mina vänner att vi ska dra hem, men de vill iaf spela klart första matchen innan de bestämmer sig.
Jag lämnar stället för att köpa en korv av hans morsa.

Sen vaknar jag...

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Utvärdering: Visch-cupen

Inlägg av Gonka Koff »

Jag hakar lätt på nästa år! =)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Utvärdering: Visch-cupen

Inlägg av L3go »

:lol: :lol:
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

katzenjammer
Inlägg: 716
Blev medlem: 03 apr 2012, 22:24

Re: Utvärdering: Visch-cupen

Inlägg av katzenjammer »

Du borde ta en paus från diskussionerna i gothcon-forumet ett tag!

Hur kom ditt undermedvetna på tanken på en bluetackad basilisk deployad på väggen??
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Utvärdering: Visch-cupen

Inlägg av Röde »

katzenjammer skrev:Du borde ta en paus från diskussionerna i gothcon-forumet ett tag!

Hur kom ditt undermedvetna på tanken på en bluetackad basilisk deployad på väggen??
Jag drömde en gång att en Nurgle-spelare byggt en Tank som såg ut som en stor penis....


Eller vänta lite, den såg jag i en tråd här på forumet...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

katzenjammer
Inlägg: 716
Blev medlem: 03 apr 2012, 22:24

Re: Utvärdering: Visch-cupen

Inlägg av katzenjammer »

en mardröm den också! ännu en idé jag aldrig hade fått.
Flesh is a design fault

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: Utvärdering: Visch-cupen

Inlägg av Flygmaskin »

Blev så jävla ledsen när jag fattade att det bara var en dröm.
Människomat, till exempel spannmål.

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Utvärdering: Visch-cupen

Inlägg av the godfather »

låt mig gissa, ni spelade i lilla edet med. :roll:
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Skriv svar