tradera idioter!

För allmänt skitsnack
orgasmatron
Inlägg: 202
Blev medlem: 08 mar 2011, 08:42

Re: tradera idioter!

Inlägg av orgasmatron »

Se om hon anmält förlusten, hade hon skrivit avsändare på kuvertet så kommer det tillbaka 99 ggr av 100, annars så är hon bogus och bör polisanmälas, bryr hon sig inte om det så har hon gjort det här förr och då har farbror-blå henne redan i systemet och då har hon ant. heller inga tillgångar som du kan ta del av efter ev. dom/betalningskrav.

Annars; mail-bomba, telefon-terra, häng ut på fejjan, ring på dörren etc om du tror du mår bättre av det. :twisted: ,

NIB
Inlägg: 263
Blev medlem: 30 maj 2011, 09:48

Re: tradera idioter!

Inlägg av NIB »

mindtrix skrev:
Nu hade det ju blivit en principsak så jag började fylle-ringa henne någon gång i veckan och mordhota henne.

Man får kanske inte uppmuntra till mordhot här på forumet men i mitt fall var det effektivt.
Störd much? Om det finns en polisanmälan mot dig så kan nog ditt inlägg dessutom användas som indicie.

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: tradera idioter!

Inlägg av L3go »

är det bara jag som tycker denna tråden överlevt sitt eget syfte? för ganska länge sedan?

EDIT: @NIB: inte så att du menar "bevis"? ;)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

mindtrix
Inlägg: 714
Blev medlem: 19 okt 2009, 10:32
Ort: Göteborg

Re: tradera idioter!

Inlägg av mindtrix »

Hihi, jag visste att de propra gossarna på denna sidan skulle reagera=)

Min högst personliga erfarenhet av polisen är att de inte ägnar denna formen av bedrägerier någon större uppmärksamhet. Det samma gäller andra mängdbrott.

Sist jag gjorde en polisanmälan (den gången handlade det om misshandel) så lyckades dom med min hjälp identifiera the bad guys, fick tillgång till kameraövervakning. Dem var "väl bekanta med de misstänkta och de ska nog snart vara löst" sa polisen jag talade med.

Några veckor gick och sedan dök en kopia på min polisanmälan jag gjort över telefon upp i brevlådan. Det såg ut som en 3-åring hade knåpat ihop den (meningsbyggnadsfel, 14 stavfel på ett halvt A4 osv). Jag tolkade anmälan som om jag attackerat två främlingar på stan och dem hade försvarat sig (vilket uppenbarligen inte var fallet och anmälan via telefon tog 1.5 timmar då vi gick igenom uppgifterna gång på gång för att det skulle bli korrekt).

Efter ytterligare några veckor så ringde en polis från en ö i bohuslän. Han hade nu fått ärendet flyttat till sitt bord då Göteborgspolisen hade för mycket att göra. Han förklarade att han inte hade resurser eller möjligheter att åka till Göteborg för att utreda ärendet men skulle se om han kunde passa tillbaka det till Göteborgspolisen. En tid senare så lade dom ner ärendet.

Givetvis är det korrekt att anmäla men sist jag blev scammad vid ett internetköp så lade polisen ner ärendet samma dag som det kom in.

Okej, jag har glidit lite offtopic (lite..) men jag ville bara motivera varför jag löser sådant här själv nowdays. Moraliskt korrekt osv, njäe men effektivt, javisst!

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

tradera idioter!

Inlägg av Ismeno »

Ju mer du skriver mindtrix desto värre blir det. Om du anser att "proper" är lika med "laglydig" är jag gärna proper. Du kanske hade en jobbig barndom eller nåt men det är fortfarande inte okej att uppmana till brott.

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: tradera idioter!

Inlägg av L3go »

ser verkligen inte nyttan med att låta denna tråd leva vidare.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: tradera idioter!

Inlägg av Röde »

Kan moderatorn vara snäll och flytta tråden till Sveroks-forum... ;)

(Och just det ja... Ironi.)
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

mindtrix
Inlägg: 714
Blev medlem: 19 okt 2009, 10:32
Ort: Göteborg

Re: tradera idioter!

Inlägg av mindtrix »

Vet inte riktigt vad det har med min barndom att göra (den var nog ganska lycklig om du är intresserad)..

Sen uppmanar jag inte. Jag ger exempel. Du får fatta dina egna beslut. Känner du dig påverkad så ska jag inte skriva mer i ämnet. Förlåt om någon blev ledsen och upprörd över min skildring av verkligheten.

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: tradera idioter!

Inlägg av Silversixx »

YOLO!

Maximum Prime
Inlägg: 207
Blev medlem: 20 maj 2010, 20:15

Re: tradera idioter!

Inlägg av Maximum Prime »

Och detta är en bidragande anledning till varför jag inte gör deals över tradera.

Skriv svar