Wayland games?

För allmänt skitsnack
Anton
Inlägg: 508
Blev medlem: 11 aug 2009, 12:54
Ort: Göteborg

Re: Wayland games?

Inlägg av Anton »

Royal Mail höjde väl sina priser nyligen så det kan nog vara så att det blir svårare för brittiska nätbutiker att erbjuda så bra fraktpriser som de har gjort tidigare.

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Wayland games?

Inlägg av Silversixx »

Anton skrev:Royal Mail höjde väl sina priser nyligen så det kan nog vara så att det blir svårare för brittiska nätbutiker att erbjuda så bra fraktpriser som de har gjort tidigare.
Det stämmer. Och det har blivit en rätt rejäl debatt då England har väldigt många fåmannnaföretag som kunnat leve på sin postorder.
Tycker numera att det inte är värt att beställa från utlandet. Visst, man sparar pengar, men får vänta 1-4 månader på sina prylar. Då föredrar jag en snabbare, och lite dyrar fix från Sverige.

Användarvisningsbild
z3bb3
Inlägg: 241
Blev medlem: 15 nov 2012, 08:18

Re: Wayland games?

Inlägg av z3bb3 »

Silversixx skrev:
Anton skrev:Då föredrar jag en snabbare, och lite dyrare fix
8-)
Top 3 40k "performances"
Januarirussen (2014)Plac. 8/16
NOS Summerslam (2013)Plac. 7/12
Last man standing II (2014)Plac. 12/17

Xeed
Inlägg: 300
Blev medlem: 02 maj 2011, 16:12
Ort: Göteborg

Wayland games?

Inlägg av Xeed »

Wayland har ju fri frakt mer ofta än sällan så jag brukar passa på då.

Anton
Inlägg: 508
Blev medlem: 11 aug 2009, 12:54
Ort: Göteborg

Re: Wayland games?

Inlägg av Anton »

Xeed skrev:Wayland har ju fri frakt mer ofta än sällan så jag brukar passa på då.
De hade, men jag har åtminstone inte fått något sådant erbjudande på ett tag.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Wayland games?

Inlägg av speedfreek »

Jag skickade ett enligt mig överdrivet pedagogiskt och trevligt mail angående mina två beställningar.
Hello Richard

Prior to my order I asked you about shipping cost and you told me that there was free shipping,
which was the reason I choose to make my order from your store in the first place.
You also told me there would be a refund if I mistakenly got charged for shipping.

ordernummer1 Apr 02 2013, 22:08 PM (£65) 16 pund i frakt!

This order got a shipping cost of £16 which you promised me a refund for.
I gave you the option to instead of refund give me a box of models of similar value for your convenience.

The next morning I had such a great feeling after the uncomplicated resolve of this issue,
that I immediately made another large order that was now with free shipping and without complications, just as you had said.
Probably just a minor system malfunction on the night before, then.

Order2 Apr 03 2013, 07:33 AM (£72) gratis frakt

Now in your next response, you tell me that I suddenly have to pay the very steep shipping cost of £16 on the first order even though
I made a larger order the morning after and then got it with no shipping cost at all.

Surely the £16 shipping must be some kind of error.

I would still like to get that promised refund of the £16 shipping cost of my first order, as you had promised in your first reply.
If possible, I would like to have this refund to my billed card, and if not, as a refund in store credits instead.

I do like your store and wish to be able to shop there in the future as well.

Regards
Strax därefter (igår kväll) fick jag följande fullständigt idiotiska svar:
Hi Par,

can you try now. I looked at your order and its weight means it should be going Airmail (or at least you should be given the option of Airmail. I checked the shipping tables and found an error.

Can you try now please and let me know you are offered Airmail as a shipping option.

Thanks
Får de inte tummen ur och svarar något vettigare snart blir det verkligen inte fler beställningar därifrån.

/vitkränktman

Kerrai
Inlägg: 502
Blev medlem: 04 jul 2009, 16:46
Ort: Mölnlycke

Re: Wayland games?

Inlägg av Kerrai »

Nu har de väll sällan dyr frakt dock? Att beställa 4 lådor kostade 60kr. Billigare än de flesta svenska hemsidor ändå, till råga på det betydligt lägre priset som de håller.

Magic och WarmaHordes är tom fri frakt (säkert fler varor som går under frifrakt)

Nja, än så länge har jag aldrig haft så bråttom att det är värt att betala hutlösa fraktkostnader i detta avlånga land. Planerar man bara fint så kan man betala mindre.
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Skriv svar