Lyxfällan

För allmänt skitsnack
Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Lyxfällan

Inlägg av L3go »

såg också de två minuterna där de gick in till GW stockholm och försökte kränga gubbsen, fick en menande blick från sambon, bytte kanal.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Lyxfällan

Inlägg av Silversixx »

Med medlemsavgift till föreningen, så ligger jag på runt 600:- i månaden. Lite mer vissa, bra mycket mindre andra. Men, jag har helt slutat att köpa på mig för mycket saker. Det står fortfarande 50+ färdigskrapade bikes och väntar på min kärlek. När den kommer är dock en annan fråga...

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Lyxfällan

Inlägg av Hylander »

Captaingallas skrev: Jag köpte Tyranidboxen. Och en del lösa Tyranids. (Men hade redan Blood Angels att måla)
Limmade ihop allt, undercoatade allt. Peppad!
Såg ut över 100+ vitmålade modeller. Det var en ren avrättning av min målarmotivation. Never ending story av omålat.
Så aldrig mer.
Numera köper jag det jag vill ha, men bara när jag börjat på sista boxen jag har hemma.
Inför SM köpte jag faktiskt en hel Nids arme och målade upp på två veckor... Dipp is da shit. Men det kanske var mer tävlingsmässigt än hobby...

Nu har jag iofs en Nids arme och skall väl bygga ut den lite till men säljer gör jag inte för en vacker dag vill man ju lira dem igen och att finmåla gör jag lite då och då på CSM:er.

Jag tänkte räkna ihop vad jag lägger detta året för att se vad hobbyn kostar. Skall bli kul .. :?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Lyxfällan

Inlägg av Zurken »

Jag lägger nog ut lika mycket på att åka runt på turneringar som jag gör på faktiska modeller numera. Det blir nog runt 1000kr i månaden totalt om man slår ut det, kanske lite mer. Och jag tjänar inte sådär jättemycket heller, jobbar bara deltid :P
Alexander Merinen

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Lyxfällan

Inlägg av daskad »

Såg precis avsnittet, det var ingen dålig upphämtning de gjorde :O

Ska nog också skriva ner vad man köper i år, kan bli intressant!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Anton
Inlägg: 508
Blev medlem: 11 aug 2009, 12:54
Ort: Göteborg

Re: Lyxfällan

Inlägg av Anton »

Hoppas avsnittet ligger på treans hemsida, det måste ses.

4000 är ju riktigt mycket. Men tricket är ju att inte köpa tokigt mycket mer än man kan måla.

chrixter
Inlägg: 7
Blev medlem: 27 okt 2010, 12:33

Re: Lyxfällan

Inlägg av chrixter »

Visst kan det lätt springa iväg men 24kkr/6 månader känns besynnerligt mycket, men visst, är man arbetslös och har massor med tid så rinner det väl lätt på.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Lyxfällan

Inlägg av DHettNeck »

Hylander skrev:
Captaingallas skrev: Jag tänkte räkna ihop vad jag lägger detta året för att se vad hobbyn kostar. Skall bli kul .. :?
Jag tänker göra samma sak. Jag är dock orolig för vad det kommer bli. Åker man på mycket turneringar rinner det snabbt iväg :?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Lyxfällan

Inlägg av RUNE »

Min policy är att jag inte köper något nytt förrän jag målat klart det som ligger i pipe:en... Men följande undantag: :oops:

1) Om man köper en Army deal förstås. Då brukar jag ha allt undanstoppat i lådan och bara ta fram en enhet som jag fixar klart innan jag tar nästa. Detta för att inte drabbas av ångest när man ser hur mycket man har kvar.

2) Begagnat som man kommer över till ett bra pris. Hade t.ex. en kompis som sålde av sina Tau för en struntsumma. Jag kunde liksom inte säga nej till en armydeal värde 1850 kr för 500 spänn.

En färdig 1500 - 1750 pts armé kostar i storleksordningen 4 500 - 5 000 pix givetvis strikt beroende på hur du sätter samman din armé. Det brukar jag fundera på när det kliar för mycket i fingrarna efter nya projekt.

Men annars är regel att du aldrig försöker lista ut hur mycket du plöjt ner i hobbyn. :lol:
Och om du blir deprimerad över hur mycket du spenderat, räkna ut timpengen så känns det i regel bättre.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Lyxfällan

Inlägg av Jocke Rapp »

DHettNeck skrev:
Hylander skrev:
Captaingallas skrev: Jag tänkte räkna ihop vad jag lägger detta året för att se vad hobbyn kostar. Skall bli kul .. :?
Jag tänker göra samma sak. Jag är dock orolig för vad det kommer bli. Åker man på mycket turneringar rinner det snabbt iväg :?
Det låter rätt kul att göra. Men hur ska man räkna utgifter för turneringar? Mat? Sprit?

Skriv svar