Barnvagnar några tips?

För allmänt skitsnack
Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Barnvagnar några tips?

Inlägg av Lillen »

Tja alla 40k pappor! Som titeln säger är jag ute efter tips på barnvagnar. Vill veta vilka ni rekommenderar, prisvärda och vart ni köpt vagnen.

Sitter just nu med crescent classic som är lite för stor och klumpig för vårat behov.

The emperor compels you to help me!

Med vänlig hälsning,

Lennart

Kimich
Inlägg: 513
Blev medlem: 19 apr 2011, 15:15
Ort: Stockholm

Re: Barnvagnar några tips?

Inlägg av Kimich »

Hahaha, Lööööv it :D.

Lycka till.

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Barnvagnar några tips?

Inlägg av Mutt »


Anton
Inlägg: 508
Blev medlem: 11 aug 2009, 12:54
Ort: Göteborg

Re: Barnvagnar några tips?

Inlägg av Anton »

Berätta lite mer om era behov och önskemål så blir det lättare att hjälpa till. Hur många barn? Hur stora? Ska ni springa i skogen eller dricka latte på Stureplan?

Arioch
Inlägg: 656
Blev medlem: 13 jan 2010, 07:15

Re: Barnvagnar några tips?

Inlägg av Arioch »

Battlewagon! Kom igen å bygg! Med taggar och grejer alla andra föräldrar kommer att älska dig:)

Jag kan rekomendera Kronan vagnen, kostar en slant men vi var jävligt nöjda med den!

Annars som sagt en trälåda med hjul och kanoner och en deathrolla :) :)
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Arioch
Inlägg: 656
Blev medlem: 13 jan 2010, 07:15

Re: Barnvagnar några tips?

Inlägg av Arioch »

Jag väntar på det första konventet som kommer att erbjuda barnpassning .... DET skulle jag vara villig att betala pengar för:)
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Barnvagnar några tips?

Inlägg av kombat »

vi köpte ne crecsent kombi-vagn. Ok ganska lik bugaboo men typ halva priset. Men kvaliten är inte riktigt lika bra. Annars gillar jag funktionaliteten i en kombivagn. Man kan ha den länge med både ligg och sitt del samt attd e flest kan man köpa till adpter för att sätta babyskyddet direkt i själva vagna stativet vilket är mycket praktiskt.

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Barnvagnar några tips?

Inlägg av Lillen »

Vi har en fem månaders snotling som har börjat sitta i vagnen. Men som fortfarande behöver suport i ryggen. Vi är väl lite med latte på stureplan fast utan stureplan. Vi har en femåring med, men han är super duktig att gå och när han väl är trött är det ingen fara att slänga upp han på axlarna då han endast väger 15kg.

Frun har tittat på bugaboo, men känner lite att ekonomin inte tillåter den lyxen. Tittar lite på Emmaljunga Ozone eller cresent diva.

Kul med respons :D

Mvh

Lennart

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Barnvagnar några tips?

Inlägg av Halvar »

Vi köpte en Trille viper 4s efter att först läst i råd och rön (bäst i test) och sedan provkört den lite. lättmanövrerad men ändå stabil. mitt tips är nog att faktiskt provköra några olika. kika upp någon bra affär med två-tre av de ni gillar recensionerna av och åk dit.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Barnvagnar några tips?

Inlägg av Lillen »

Tack för tipset! Ska kolla upp butiker i närheten och planera in att åka att kolla på vagnarna.

Skriv svar