Få bort automatiskt klick

För allmänt skitsnack
Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Få bort automatiskt klick

Inlägg av imp »

Har fått ett fånigt problem med en av de bärbara datorerna...

Muspekaren klickar automatiskt när den hålls still i nån sekund, sjukt irriterande. Det händer oavsett om man använder pekplatta eller mus.

Nån som vet hur man kan få bort det automatiska klicket och lösa problemet?
En bild säger mer än 1000 kaniner

EyeGuy
Inlägg: 219
Blev medlem: 20 mar 2011, 00:59

Re: Få bort automatiskt klick

Inlägg av EyeGuy »

Kontrollpanelen -> Mus

Finns inställningar som kan göras där.

Vissa laptops har även program installerade för att ändra inställningar för musen. Kolla ditt meddelande-fält (högra hörnet brevid klockan) för att vara säker.
"Tompkins thumbed another paint pellet into the gun and muttered business mantras to himself. Do Unto Others Before They Do Unto You. Kill or Be Killed. Either Shit or Get Out of the Kitchen. Survival of the Fittest. Make My Day."

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Få bort automatiskt klick

Inlägg av imp »

Har letat under Mus och på pekplattans liknande inställning, hittar inget som hjälper
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Få bort automatiskt klick

Inlägg av imp »

Nu har jag uppdaterat drivrutinerna igen och nu verkar det funka, om det var nåt jag gjorde eller inte har jag ingen aning om. Funderar lite på om det kan vara pekplattan som inte funkar som den ska.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Få bort automatiskt klick

Inlägg av imp »

Ok, jag ljög tydligen. Verkar som att problemet poppar upp lite av sig själv och att frekvensen på de automatiska klicken ökar allt eftersom.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Få bort automatiskt klick

Inlägg av Gonka Koff »

Jag hade ett liknande problem med min dator när jag använde pekplattan. Höll på att bli galen när muspekaren hoppade runt och klickade som besatt. Det visade sig att problemet härstammade i att den trådlösa musen hamnat i lille Axels leklåda!

Men pröva att stäng av pekplattan och kör med bara musen ett tag. Pekplattor pajjar ganska ofta.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Få bort automatiskt klick

Inlägg av imp »

Ska testa det, testade precis att starta om och sen bara köra med musen, då funkade det som det skulle, men så fort jag pillade på pekplattan så ballade det ur igen.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Få bort automatiskt klick

Inlägg av Serpent »

Och vad har vi lärt oss av detta? :roll:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Få bort automatiskt klick

Inlägg av imp »

Att det är bra med garanti?

Sony skickar hit UPS som hämtar datorn. De trodde att det vara fel på pekplattan.
En bild säger mer än 1000 kaniner

mindtrix
Inlägg: 714
Blev medlem: 19 okt 2009, 10:32
Ort: Göteborg

Re: Få bort automatiskt klick

Inlägg av mindtrix »

Kanske redan löst antar jag. Annars kan ju de flesta datorer stänga av pekplattan så slipper man toucha den och datorn flippar.

Vem gillar pekplattor anyway... Tacka vet jag den feta kulan på gamla macbooks från 80-tidiga 90-talet:D

Skriv svar