är det bara jag som är lam?

För allmänt skitsnack
Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

är det bara jag som är lam?

Inlägg av L3go »

jag har en ganska dålig internet-uppkoppling, plus att min dator igentligen inte ska klara starcraft 2, så jag tänkte träna lite offline, innan jag skaffar en bättre dator och bättre uppkoppling.

har kollar runt lite på nätet, och på de flesta ställen står det att jag bara ska behöva logga in en gång för att "verifiera" min version och att det sedan ska gå att "play as guest".
jag HAR verkligen loggat in och verifierat att jag betalat för spelet, men så fort jag stänger ner SC verkar det som att den glömmer det, för när jag trycker "play as guest" kommer det upp en notis om att "to enable offline play bla, bla, bla..."

gör jag något fel, eller måste jag faktiskt koppla upp mitt skräp-internet och logga in varje gång jag startar spelet? eller finns det någon patch eller något sånt jag kan ladda ner?
(ja, jag är sjukt dålig på allt som har med datorer att göra)

EDIT: hittad den här. någon som känner igen?

http://sc2.nibbits.com/assets/starcrack-allin1/
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: är det bara jag som är lam?

Inlägg av paintner »

tror de haft problem med offline-läget en tid.
har själv aldrig provat att lira offline men känns ju som att det borde funka.
men även om du har dålig uppkoppling så borde du väl kunna lira offline utan problem mot bots?
- black templars @ time of ending -

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: är det bara jag som är lam?

Inlägg av L3go »

ja, mot bots funkar det något så när.. dock är det ett dåligt tecken när spelet säger "är du säker på att du vill installera detta på en så här gammal dator?" lol.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: är det bara jag som är lam?

Inlägg av paintner »

hehe ... ja jo iofs ...
spelet är ju ett rent onlinespel egentligen. så de prioriterar väl inte att fixa offline-buggen.
även om de sagt att det ska funka så ska det ju det.

men du får väl försöka uppgradera riggen o linan lite så det blir spelbart för dig =)
kanske inte roligaste eller billigaste valet men. offline-spelande är ju enbart mot bottar och inget annat supportas ju av blizzard så.
- black templars @ time of ending -

Användarvisningsbild
fjugin
Inlägg: 504
Blev medlem: 10 okt 2008, 16:46

Re: är det bara jag som är lam?

Inlägg av fjugin »

Såhär funkade det för mig i somras när jag hade begränsad uppkoppling (kanske är annorlunda nu, med patchar och så..)
1) Logga in via internet på spelet.
2) Nästa gång du ska spela så välj "play offline". Då ska man kunna spela utan att behöva vara uppkopplad.
3) Varje gång man stänger av datorn så måste man verifiera sig igen, sålänge man lämnar datorn igång (viloläge räknas som igång) kan man logga in utan internet hur mycket man vill.

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: är det bara jag som är lam?

Inlägg av L3go »

fjugin skrev:3) Varje gång man stänger av datorn så måste man verifiera sig igen, sålänge man lämnar datorn igång (viloläge räknas som igång) kan man logga in utan internet hur mycket man vill.
det var lite det jag misstänkte. trist, men ok. då vet jag att det inte är mig det är fel på iaf.. :roll:
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: är det bara jag som är lam?

Inlägg av L3go »

kan så här i efterhand säga att den här

http://sc2.nibbits.com/assets/starcrack-allin1/


fungerade alldeles utmärkt, om man inte har någon uppkoppling och därför inte kan verifiera sig varje gång man sätter på datorn (*mutter, mutter.. blizzard.. mutter, mutter*)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Skriv svar