Säg nej till dyrare SL-kort

För allmänt skitsnack
Maximum Prime
Inlägg: 207
Blev medlem: 20 maj 2010, 20:15

Säg nej till dyrare SL-kort

Inlägg av Maximum Prime »

Detta är en tråd för de som vill bidra till att stoppa prishöjningen utav SL-korten som redan kostar för mycket, och för de som knappt eller inte ALLS har råd att använda sig utav kollektiv trafiken idag.
Se till att ni sprider ut informationen till så många utav era vänner och familjemedlemmar som möjligt så att alla som blir påverkade utav prishöjningen får möjligheten att säga ifrån genom att skriva under.

För ni som vill skriva under protest listan kan göra det här:

https://www.minkampanj.nu/petitions/nej ... -sl-kort-1

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Säg nej till dyrare SL-kort

Inlägg av Flogger »

Här i Jönköping har de höjt busspriserna, läste någonstans att det är näst dyrast i landet. Lite surt.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Säg nej till dyrare SL-kort

Inlägg av Ancalagon »

Jag tycker SL kortet är galet prisvärt, även efter prishöjningen. Det är ju såklart med mina egna förutsättningar, och förstår absolut att andra vars situation är annorlunda tycker tvärtom.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Säg nej till dyrare SL-kort

Inlägg av NilssonHarHund »

"The påsar chips" blir väl rimligen "tre burkar färg" på det här forumet.

Mattias H
Inlägg: 235
Blev medlem: 08 jun 2009, 21:20

Re: Säg nej till dyrare SL-kort

Inlägg av Mattias H »

Ancalagon skrev:Jag tycker SL kortet är galet prisvärt, även efter prishöjningen. Det är ju såklart med mina egna förutsättningar, och förstår absolut att andra vars situation är annorlunda tycker tvärtom.
Håller med, folk har orealistiska förväntningar.

Subventioner till pensionärer, studenter och liknande så borde nog de flesta kunna prioritera att SL-kort.

Skriv svar