40k film

För allmänt skitsnack
paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: 40k film

Inlägg av paintner »

Silversixx skrev:Oj, jag känner mig lite rånad på 1 timma av mitt liv.
Och lite skändad? Lite sådär att man stirrar tomt ut i luften ett tag och sedan kanske måste tvätta sig?
- black templars @ time of ending -

Yautja
Inlägg: 1227
Blev medlem: 26 okt 2009, 06:57

Re: 40k film

Inlägg av Yautja »

paintner skrev:
Silversixx skrev:Oj, jag känner mig lite rånad på 1 timma av mitt liv.
Och lite skändad? Lite sådär att man stirrar tomt ut i luften ett tag och sedan kanske måste tvätta sig?
Som efter din farbror varit på besök?
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
evr
Inlägg: 410
Blev medlem: 13 aug 2010, 04:09

Re: 40k film

Inlägg av evr »

Värst vad alla tycker illa om filmen. Är det bara jag som tyckte den var helt okej för en lågbudget scifi-film? Visst, storyn är återanvänd så många gånger att man ser varje händelse en kvart i förväg och karaktärerna passar mer in i Rambo 15 än i Ultramarines, men som någon sa (här eller i spoiler-tråden): konceptet har fungerat för 50 andra filmer, så varför inte denna?

Känns som att folk hade lite väl höga förväntningar som filmen inte nådde upp till. Jag tycker den levererar ungefär vad man kunde vänta sig: en klassisk scifi-story i 40k-kläder.

paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: 40k film

Inlägg av paintner »

evr skrev:Värst vad alla tycker illa om filmen. Är det bara jag som tyckte den var helt okej för en lågbudget scifi-film? Visst, storyn är återanvänd så många gånger att man ser varje händelse en kvart i förväg och karaktärerna passar mer in i Rambo 15 än i Ultramarines, men som någon sa (här eller i spoiler-tråden): konceptet har fungerat för 50 andra filmer, så varför inte denna?

Känns som att folk hade lite väl höga förväntningar som filmen inte nådde upp till. Jag tycker den levererar ungefär vad man kunde vänta sig: en klassisk scifi-story i 40k-kläder.
Tror filmen hade klarat sig med dåliga animationer om storyn var bättre ...
- black templars @ time of ending -

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: 40k film

Inlägg av HeadWar »

paintner skrev:Tror filmen hade klarat sig med dåliga animationer om storyn var bättre ...
Eller tvärtom.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: 40k film

Inlägg av LillePer »

Jag såg någon animerad rulle med ganska kass story förra året. Men det var snyggt gjord..., just det Avatar hette den ;)

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: 40k film

Inlägg av Mutt »

PerS skrev:Jag såg någon animerad rulle med ganska kass story förra året. Men det var snyggt gjord..., just det Avatar hette den ;)
Den storyn var fan sämre än 40k-filmens.

paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: 40k film

Inlägg av paintner »

Final Fantasy filmen blev ju inte bra trots sina väldigt fina animationer då storyn var totalt intetsägande ...

Och Avatar ska vi ju inte ens börja prata om ...
- black templars @ time of ending -

mindtrix
Inlägg: 714
Blev medlem: 19 okt 2009, 10:32
Ort: Göteborg

Re: 40k film

Inlägg av mindtrix »

Alla som såg avatar i 3d var helt sålda. "Bästa filmen någonsin!"
Jag kunde verkligen inte se vad det var för hype, storyn är någon dålig pochahontasripoff.

Jag såg om den nu här om dagen och gud vad jävla värdelös den är. Är folk så grafikkåta? Är inte handlingen det viktigaste?

Jag tror alla kommer glömt avatar om några år, kommer aldrig bli en klassiker. Kommer troligen ses som en b-film med dåliga animationer i framtiden och usel story.

Nu ska jag se filmen om rymdmarinerna och återkomma med mitt betyg.. Im going in!

mindtrix
Inlägg: 714
Blev medlem: 19 okt 2009, 10:32
Ort: Göteborg

Re: 40k film

Inlägg av mindtrix »

Allright, sett rullen nu.

Måste säga att det var bättre än jag förväntat mig (hade väääldigt låga förhoppningar).

Animationerna var helt ok, ansikten och liknande var ganska illa och mycket bakgrund/miljö såg ut att komma från ett dataspels mellansekvenser från 90-talet.

Storyn var inte helt värdelös, helt okej och kändes mer som ett avsnitt ur någon serie än en hel spelfilm.
Kunde varit lite mer skrämselfaktor och mer mystik då det var chaos dom mötte. Hade nog gjort filmen ganska mycket bättre.
Jag hade gärna sett en uppföljare där dom mötte någon annan ras, orks, tau, nidz osv.

Det var ingen waste of time att se filmen men det var inte heller så mycket att hurra för.

Mitt betyg blir 6/10

Skriv svar