Rapportering 2016

petrus
Inlägg: 105
Blev medlem: 07 sep 2011, 15:40

Re: Rapportering 2016

Inlägg av petrus »

Tack för riktigt bra rapportering och en bra insats, har varit spännande att följa!
Nu ser jag fram emot de sedvanligt underhållande battlereportsen.

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: Rapportering 2016

Inlägg av Joakim »

Tack för allt stöd!
Vet inte om jag kommer skriva några rapporter, men kortfattat, får man rätt spells i detta spelet så går spelet sönder.....

Sista matchen vart jag tvungen att sätta mig i en sits när en IK fick en 9" charge på en enhet som han satta. Han slog lite dåligt så ingen större skada skedd. Min runda efter så är enheten som är låst i närstrid utan Hit and Run på andra sidan bordet, skjuter ner en knight och chargar horrors medans den där knighten får slåss med 5 marines!

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Rapportering 2016

Inlägg av Hylander »

Joakim skrev:Tack för allt stöd!
Vet inte om jag kommer skriva några rapporter, men kortfattat, får man rätt spells i detta spelet så går spelet sönder.....

Sista matchen vart jag tvungen att sätta mig i en sits när en IK fick en 9" charge på en enhet som han satta. Han slog lite dåligt så ingen större skada skedd. Min runda efter så är enheten som är låst i närstrid utan Hit and Run på andra sidan bordet, skjuter ner en knight och chargar horrors medans den där knighten får slåss med 5 marines!
Mer Jocke mer!!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Rapportering 2016

Inlägg av Papa D »

Listan och ide

59 hounds
5 cabal sorcerers w lvl 3
2 x 3 bikes

Ide - 118 5++ wounds med scout och 5 slag mot invis. Listan hittade jag på för att kunna vinna eller i alla fall ha bra spel mot de vanligaste etc listorna, dvs stars och tau och eldar.

Svaghet - ingen riktig punch
Styrka - i princip bara 2 kp i listan

Match 1 - fransk star med 8 trollisar, drygo, chaptermaster tigge, centurions.

Jag får alla spells i världen
Min motståndare får alla spells i världen

Jag får välja att deploya så gör det. I lökringar - denna match ska bli draw.
Han sätter inte ut scouts offensivt så han har ingen displacement unit så jag låter honom gå 1a

Jag får 0 maelstrom till t4 typ
Vi grötar i mitten han offrar nåt kp för att få ihjäl en sorc eller 2 med displacement. Pushar bikes mot hans backfield obj. Han offrar ett kp på att displace:a igen.

T5 han har 1kp, fb, och 2-3 maelstorms än mig.

Jag kör upp en ensam bike som överlevt och låser 1 obj ställer hundar på mina 2 hemobj och har en 9" charge med fleet till ett kp och ett till objektiv.

Jag failar charge så det hela slutar 8-12. Hade jag satt chargen hade jag vunnit 11-9.
Jag är nöjd med matchen - den låg hela tiden inom marginalerna för vart jag ska vara i matchen.

Match 2 medusa star x 2 kommer sen, har bara telefon
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Skriv svar