ETC-laget 2016 - spikat!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

ETC-laget 2016 - spikat!

Inlägg av Katarsis »

Vi kan med glädje presentera ETC-laget i 40k 2016. Detta spikades för några veckor sedan, men jag har inte gjort detta publikt innan (#sämstKaptenEver). Jag ber om ursäkt för detta.

Lag är:

Rikard Tröger
Robert Gustafsson
Karl Abrahamsson
Olof Svensson
Jimmy Hesselberg
Joakim Engström
Daniel Hesselberg
Per Stureson

Saxat från det jag skrev i det dolda foumet:
Lite nytt blod i laget vilket är kul. Dessutom kul att så många har visat intresse i år, men tyvärr så får ju inte alla plats.
Utan att gå in på detaljer så missade några en plats i laget pga brist på arméer (dvs flertalet spelare spelar samma sorts armé), andra på lite svajande intresse eller spelarkvalitet. Så siktar man på en plats i laget tills nästa år (oavsett vem som bestämmer nästa år misstänker jag) så är mitt tips att spela mer, spela mer varierat, och visa framfötterna (utan inbördes ordning).
Just nu för vi ganska mycket diskussion om vilka arméer som skall vara med. Vissa armélistor är väldigt spikade, men i andra änden så är vissa codexar inte ens 100% satta. De nya SM-magierna och FAQn har ställt till det ganska mycket, men också öppnat upp en del möjligheter. Så vi väntar lite på att FAQerna skall spikas, och att speltesta lite mer mot nya SM-magier.

De i laget som som kan kommer spela preliminära ETC-listor på Bergshammer nästa helg, så vi hoppas att det dyker upp en massa bra motstånd där.

/Kaptens-Mattias
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: ETC-laget 2016 - spikat!

Inlägg av Neth_Oni »

Gött! :)

Kanske kommer tas på plats också, men antar att det är vettigt att inte sprida runt vad man mötte på bergshammar. Såvida ni inte längre är rädda för "spioner" ;)

Ett stort grattis till Kalle som har sin ETC-debut i år då!

Mr_riot
Inlägg: 753
Blev medlem: 31 mar 2009, 21:00

Re: ETC-laget 2016 - spikat!

Inlägg av Mr_riot »

Spännande :) finns det något länk till vilket koncept de gör med på etc iår? Antal detachments etc

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: ETC-laget 2016 - spikat!

Inlägg av leidstedt »

Lycka till allihopa! Mitt enda tips är att rulla sexor ;)

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: ETC-laget 2016 - spikat!

Inlägg av Katarsis »

Mr_riot skrev:Spännande :) finns det något länk till vilket koncept de gör med på etc iår? Antal detachments etc
https://onedrive.live.com/?cid=989346b5 ... JBrP2DaB0s
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: ETC-laget 2016 - spikat!

Inlägg av Lillen »

Ser lovande ut. Lycka till!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: ETC-laget 2016 - spikat!

Inlägg av DHettNeck »

Katarsis skrev:
Mr_riot skrev:Spännande :) finns det något länk till vilket koncept de gör med på etc iår? Antal detachments etc
https://onedrive.live.com/?cid=989346b5 ... JBrP2DaB0s
Den funkar inte längre:
https://onedrive.live.com/redir?resid=9 ... file%2cpdf
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar