ETC-uttagning

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: ETC-uttagning

Inlägg av speedfreek »

Jocke Rapp skrev:här rankingen som ligger till grund för valet av deltagare till laget:

7. Magnus Wendel [#10567]
8. Erik Robertsson [#10020]
9. Daniel Leidermark [#10095]
10. Robert Gustafsson [#10776]

Enligt reglerna för uttagning ska således minst två spelare väljas från de som är på plats 7-10 på rankingen.
Heja de som vinner!

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: ETC-uttagning

Inlägg av theWatchman »

Grattis!

Men jag är inte riktigt med på detta:
Papa D skrev:På grund av en del avhopp i förmån för ett mycket tråkigare och töntigare spel har topp3 en något annan utformning än enligt ranking.
Hur tänkte du nu? Tyder alla avhopp av toppspelare från 40k på att Warmachine/Hordes är ett sämre spel? Jag undrar om det möjligen inte skulle kunna vara precis tvärt om? ;)

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: ETC-uttagning

Inlägg av Hylander »

theWatchman skrev:Grattis!

Men jag är inte riktigt med på detta:
Papa D skrev:På grund av en del avhopp i förmån för ett mycket tråkigare och töntigare spel har topp3 en något annan utformning än enligt ranking.
Hur tänkte du nu? Tyder alla avhopp av toppspelare från 40k på att Warmachine/Hordes är ett sämre spel? Jag undrar om det möjligen inte skulle kunna vara precis tvärt om? ;)
Kanske eller så är det bara en rädsla inför 6th. Det skulle ju kunna vara så att man inser att gamla meriter inte håller och att man inte längre har samma försprång gentemot alla andra i spelet. Lättare att byta till ett nytt spel än att kämpa sig kvar på toppen. Det finns väl något uttryck som har sensmoralen att det är svårare att hålla sig kvar på toppen än att nå dit...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: ETC-uttagning

Inlägg av theWatchman »

Inte vet jag.. Jag har bara spelat en singeltunering i 6th och den vann jag. Kändes kanske för lätt. ;)

Nej vars för mig handlar det om att det ena spelsystemet är helt överlägset det andra.

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: ETC-uttagning

Inlägg av daskad »

theWatchman skrev:Inte vet jag.. Jag har bara spelat en singeltunering i 6th och den vann jag. Kändes kanske för lätt. ;)

Nej vars för mig handlar det om att det ena spelsystemet är helt överlägset det andra.
Då är frågan varför du inte spelar 40k när det är så överlägset ;)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: ETC-uttagning

Inlägg av DHettNeck »

theWatchman skrev:Inte vet jag.. Jag har bara spelat en singeltunering i 6th och den vann jag. Kändes kanske för lätt. ;)

Nej vars för mig handlar det om att det ena spelsystemet är helt överlägset det andra.
Skitsnack :P

Jag vill minnas att du var med på SM, och den turneringen var det någon annan som vann ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

ETC-uttagning

Inlägg av speedfreek »

Aegd!

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: ETC-uttagning

Inlägg av theWatchman »

Fan! Ja glömde SM. :(

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: ETC-uttagning

Inlägg av egge »

theWatchman skrev:Fan! Ja glömde någon liten turnering som inte egentligen skall räknas. :(
Fixat!
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: ETC-uttagning

Inlägg av Zurken »

Okej, vi behöver inte göra detta till en Warmachine vs. 40k tråd grabbar ;). Båda spel är bra på sina egna sätt!
Alexander Merinen

Skriv svar