Crypteks bas

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
thismeanswarmate
Inlägg: 218
Blev medlem: 31 jul 2013, 05:13

Crypteks bas

Inlägg av thismeanswarmate »

Nya crypteken kommer på en 50-60mm bas, medans den gamla är på en 32mm.

Det enda som skiljer dom är Canoptek Cloak-wargearet.

Måste jag använda den nya basen om han ska ha en Canoptek Cloak? Får han ha en stor bas även om han inte har cloaken? Eller får jag välja hejvilt, efter de är samma dataslate, men olika basstorlekar på olika modeller?

Finns det andra exempel på modeller där wargear definierar basstorlek?
By my calculations Spiders Georg would have to eat 58,405,479 and a half spider a day. About 41,000 spiders a second. Obviously Spiders Georg is fucking insane.

thismeanswarmate
Inlägg: 218
Blev medlem: 31 jul 2013, 05:13

Re: Crypteks bas

Inlägg av thismeanswarmate »

Ingen som ens vill försöka sig på en liten gissning innan jag basar om alla mina Crypteks?
By my calculations Spiders Georg would have to eat 58,405,479 and a half spider a day. About 41,000 spiders a second. Obviously Spiders Georg is fucking insane.

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Crypteks bas

Inlägg av Lictor »

thismeanswarmate skrev:Ingen som ens vill försöka sig på en liten gissning innan jag basar om alla mina Crypteks?
Ok, här är min ansats! ;)

Tror inte det finns något i reglerna som säger vad för basstorlek någon modell ska ha. Inte ens "det modellen kom med" som det varit i tidigare utgåvor. Så sätt den på det som är snyggast.

Sen har många turneringar husregler om basstorlekar, hur de kommer döma i det här udda fallet lär nog variera från gång till gång. Bygg två baser per Cryptek och magneta dit dem om du vill känna dig säker...
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Crypteks bas

Inlägg av Röde »

Att sätta vanliga Crypteks på 50mm eller större skulle däremot se riktigt konstigt ut...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

Re: Crypteks bas

Inlägg av Jonke »

Cryptek med cloaken går väl att likställa med en sm eller eldar karaktär på bike. Dvs själva plattformen ska finnas och gubben ska stå på större bas. Tror ingen skulle godta att man ställer upp en librarian till fots och säger att den har bike eller tvärtom.

Skriv svar