Efterlysning: White Dwarf 210 (UK)

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Efterlysning: White Dwarf 210 (UK)

Inlägg av NilssonHarHund »

Efterlysning! I slutet av 90-talet hade White dwarf en teckningstävling (!) för att hitta på nya space marine chapters. Har för mig folk ritade på linjeteckningen som den nedan i GW:s butiker och de bästa (nåja) blev publicerade i White dwarf. Samma sak upprepades några år senare fast med figurer (som tex Mortarion här på forumet blev publicerad i). Har via diverse google fu och andra efterforskningar kunnat återhitta att det gäller white dwarf 210, specifikt UK edition. Har hittat en komplett pdf för aus/nz, men den innehåller inte tävlingsresultatet. Artikeln finns kring sidan 50, eftersom vinnaren presenteras på sidan 53 (enligt någon på Cool mini or not).

Jag skulle vilja läsa den förstnämnda artikeln igen och hoppas någon kan hjälpa mig, helst genom att scanna eller ta bilder av artikeln. Mitt första chapter var nämligen inspirerat av en av dessa teckningar, men med stora ändringar eftersom jag inte vågade eller kunde måla rött och vitt. Det skulle vara kul att göra den gamla teckningen rättvisa med nya primaris och 20 år av level up i målning.

Framsidan på WD i fråga:
Bild

Symbol för det chapter jag målade inspirerad av dessa sidor, åren 00-03:ish
Bild

Liknande linjeteckning som den i tävlingen:
Bild


Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Efterlysning: White Dwarf 210 (UK)

Inlägg av NilssonHarHund »

Ni har bevittnat ett Hjältedåd! Tack för hjälpen Eldrak! Var nära att betala dyr peng för ett eBay-exemplar vid det här laget.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Efterlysning: White Dwarf 210 (UK)

Inlägg av Elevatorlake »

Swoop to conquer
:D
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Efterlysning: White Dwarf 210 (UK)

Inlägg av Kaptenen »

The Mums
"We shall clean"

Från en tid då det var okej att vara mindre politiskt korrekt. :lol:

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Efterlysning: White Dwarf 210 (UK)

Inlägg av NilssonHarHund »

Ja, som uttryckt i efterlysningen mindes jag att artikeln innehöll "de bästa (nåja)". På den tiden var GW lite mer klubben för våra inre 10-åringar än vad de är nu, tack och lov. Kul dock att GW tagit tillbaka lite av den gamla öppna attityden och inte alltid gömmer sig bakom storföretagsmasken.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Efterlysning: White Dwarf 210 (UK)

Inlägg av Elevatorlake »

Kaptenen skrev:The Mums
"We shall clean"

Från en tid då det var okej att vara mindre politiskt korrekt. :lol:
Sweep to conquer?

:)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar