Uppstartsfråga om army build

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Chemos
Inlägg: 17
Blev medlem: 06 jul 2017, 08:35

Uppstartsfråga om army build

Inlägg av Chemos »

Hej på er. Är på väg in i 40k i och med 8th ed. Har spelat mycket boardgames och wargames genom åren men är rätt ny på figurspel. Har läst nya regelboken och Index Chaos, då tanken är att bygga en Emperor's Children-armé. Min fråga: Har uppfattat det som att EC kan bygga enligt formationer som Kakofoni, Rapturous Battalion mm men det nämns inte alls i ovan nämnda böcker (hämtat från Traitor Legionsboken?) utan där nämns bara allmänt Faction keyword builds för CSM. Gäller codexboken Traitor Legions alltså alltjämt eller trillar det ut en ny codex när som helst för 8th ed? En ytterligare fråga: tror någon här på en uppdaterad design av EC och noise marines framöver? GW verkar ju inte vara särskilt överskådliga i sin produktionsplan så vem vet?

/T

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Uppstartsfråga om army build

Inlägg av NilssonHarHund »

Traitor legions är helt oanvändbar för sina regler, men är utmärkt för bakgrundsinformation och idéer. Inga referenser går att applicera på nya indexboken. Däremot är det tal om en ny CSM-bok till hösten, som förmodligen ersätter det vi förlorade när traitor legions blev inaktuell.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Uppstartsfråga om army build

Inlägg av NilssonHarHund »

Men i övrigt finns det nog en hel del keywords i index chaos som ännu inte har betydelse men kan komma att ha det när codexen släpps.

Chemos
Inlägg: 17
Blev medlem: 06 jul 2017, 08:35

Re: Uppstartsfråga om army build

Inlägg av Chemos »

Tack för svar! Då får jag väl hoppas att jag inte råkar samla på mig demoner el dyl som inte passar i deras specifika build men Slaaneshdemoner o Spawns lär väl kunna inkluderas bl a.

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Uppstartsfråga om army build

Inlägg av Naz87 »

I nu läget finns inga "specifika" builds. Så det är fritt fram att blanda csm och demoner

Keibo
Inlägg: 161
Blev medlem: 30 sep 2016, 20:49

Re: Uppstartsfråga om army build

Inlägg av Keibo »

CSM är nästa codex att släppas efter Space Marines så vi ser förmodligen den boken i alla fall i slutet på augusti. Med tanke på att de sagt 10 codex innan årets slut ser jag inte hur det skulle vara möjligt med ett långsammare tempo än så.

Skriv svar