Ny edition, samma problem (välja armé).

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Gharnukk
Inlägg: 146
Blev medlem: 25 apr 2015, 18:08

Ny edition, samma problem (välja armé).

Inlägg av Gharnukk »

Hej. Hade som plan att bara spela Age of Sigmar. Ett bra spel som verkar fått hyfsat stort fäste i Sverige. Men in kommer då en ny Edition till 40k och jag är redan fast. Jag känner att jag bara måste ha en armé. Har inte spelat 40k på många år. Började spela runt 2000 och slutade 2011(ish). Spelat lite Chaos, Tau, Necrons och Dark eldar. Men har sålt allt och ska börja helt från ruta ett.

Hade en tanke om att köra på Primaris marines eller Death guard då dom kommer med startlådan. Billigt och bra tänkte jag. Men sen slog mig två saker. Den första var att väldigt många kommer tänka likadant och många kommer spela dessa. Den andra saken är att båda är marines. Som redan är mest populära.

Så jag har börjat kika på två arméer som jag blev nyfiken på under 7th edition men aldrig orkade ta tag i. Dessa var Adeptus Mechanicus och Genestealer Cult. Vanligtvis har jag alltid valt armé baserat på fluff, snygga figurer och spelstil. Här är två arméer som för mig är helt främmande. Snygga figurer tycker jag att båda har, dock har Mechanicus fler som passar min smak. Genestealer cult har dock övertaget spelmässigt tror jag, då dom verkar ha mer närstridskapacitet och gillar deras cult ambush.

Ska självfallet börja med att kolla igenom deras Indexböcker. Tanken är att i 8th försöka spela lite hårdare. Släpptes ju igår så jag förstår ju att det kommer ta ett tag innan man vet hur saker och ting kommer att funka. Men jag är peppad och hoppas på att komma igång snart :)

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Ny edition, samma problem (välja armé).

Inlägg av Röde »

Nu när det är fritt fram att chargea från reservs är Genestealer Culten astuffa ju.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Xeed
Inlägg: 300
Blev medlem: 02 maj 2011, 16:12
Ort: Göteborg

Re: Ny edition, samma problem (välja armé).

Inlägg av Xeed »

Ad mech alla dagar i veckan. Helt klart coolast modeller och gör mig är det utan tvekan det viktigaste.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Skriv svar