Transportväska

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Montrovant
Inlägg: 52
Blev medlem: 14 nov 2015, 13:46

Transportväska

Inlägg av Montrovant »

Hoj!
Jag behöver hjälp av mitt grymma community. Som småbarnsfarsa på begränsad yta är det viktigt för mig att kunna plocka undan mina grejer - min fru blir tokig på att jag har figurer överallt. Dessutom är det ju nice att kunna transportera grejerna så att man får spela någon gång ibland.

Jag har en gw-väska av senaste(?) modell, och den är ok. Men om jag ska skaffa en väska till vill jag helst inte lägga en tusenlapp på något som inte är mer än ok. Tanken är att den nya väskan ska rymma mina sororitas - så ett tiotal tanks av rhino-size och sedan standardfigurer och en eller annan seraphim.

Så, kamrater, hur har ni löst er förvaring/transporter? Tips mottages med glädje.

Användarvisningsbild
Jacobi
Inlägg: 95
Blev medlem: 07 mar 2014, 09:03
Ort: Vallentuna

Re: Transportväska

Inlägg av Jacobi »

Jag kan rekommendera KR: https://www.krmulticase.com. Har köpt flera väskor, samt utbytbara trays till mina modeller från dem. På deras sida kan du ange precis hur din armé ser ut och då kommer de välja trays som ska passa till just dina modeller.

Räkna dock med att det kostar en slant.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Transportväska

Inlägg av Röde »

Feldtherr har jag god erfarenhet av. Jag har också haft en GW monster figure case till min gamla IG armé. Har en sån jag för närvarande inte använder...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Montrovant
Inlägg: 52
Blev medlem: 14 nov 2015, 13:46

Re: Transportväska

Inlägg av Montrovant »

Tack för tipsen!
Kr ser helt klart intressant ut. Dyrt, absolut, men för grejer som fungerar bra är jag villig att betala. De veckade skumtraysen i min väska funkar väl ok för plastfigurer - men mina metallflickor är så tunga att de bara far runt. Ska kika på feldtherr också.
Hur ser monster-väskan ut inuti, annars? Är det samma typ av trays som i den vanliga väskan?

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Transportväska

Inlägg av Röde »

Montrovant skrev:Tack för tipsen!
Kr ser helt klart intressant ut. Dyrt, absolut, men för grejer som fungerar bra är jag villig att betala. De veckade skumtraysen i min väska funkar väl ok för plastfigurer - men mina metallflickor är så tunga att de bara far runt. Ska kika på feldtherr också.
Hur ser monster-väskan ut inuti, annars? Är det samma typ av trays som i den vanliga väskan?
Pluckfoam är standard. Jag hade pluckfoam med russar på ena sidan och chimeror på andra och så Feldherrs half size uppepå med infanteri i. Funkade asnajs.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Montrovant
Inlägg: 52
Blev medlem: 14 nov 2015, 13:46

Re: Transportväska

Inlägg av Montrovant »

GW kallar det jag har för channel foam.
Pluck foam låter mer nice - så den där väskan kanske kan vara intressant. Vad har du tänkt dig för pris? Var finns den? Finns det möjlighet att se lite bilder?

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Transportväska

Inlägg av Nurgle »

Jag blev trött på att färgen skavdes av så körde på en tablewar hardcase. med magnetiserande baser går det att få in allt där i den stora varianten. Tre nackdelar: dyrt, tungt och rekommenderar inte att flyga med caset. Bortsett från det är det en dröm. Behöver inte ha separat displaybricka utan bara dra ut ett hyllplan med de aktuella grejerna.

Finns på polarbear trading som just nu rear ut batmats här på forumet. Kanske kommer fler reor även på case där?

Skriv svar