Deep Strikande Landspeeders loadout

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
PSS
Inlägg: 70
Blev medlem: 14 nov 2014, 16:51

Deep Strikande Landspeeders loadout

Inlägg av PSS »

Så oavsett om det är en bra eller dålig idé hur skulle ni kitta två separata enheter av 1 Landspeeder.

Frågan är är det bättre att dubbler vapnen för effektivare resultat eller blanda för att vara mer flexibel och mindre utlämnad om man missar reserve rollen för en av dem. dvs

Alt 1 Landspeeder (MM, MM) och Landspeeder (HF, HF)

eller

Alt 2 Landspeeder (HF, MM) och Landspeeder (HF, MM)

Så jag önskar feedback på dessa alternativ. Jag vet att det finns andra lösningar och det beror på hur min lista ser ut i övrigt etc etc. Men iett vakum vad verkar vettigast?

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Deep Strikande Landspeeders loadout

Inlägg av Nurgle »

Personligen föredrar jag att ha en loadout som optimerar enheten för vad den ska göra. Roligare/lättare att döda saker. Så MM/MM & HF/HF skulle jag säga. Två heavy flamerattacker kan vara rätt jobbiga. Och har du bara ett meltaskott räcker cover eller jink för att du ska få usel utdelning.

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Deep Strikande Landspeeders loadout

Inlägg av Naz87 »

Håller med Nurgle. Det är sällan bra att försöka göra någon form av multi task enhet. I 90% av fallet kommer det andra vapnet inte göra någonting. Med andra dubbla flamers kan ta bort en enhet och dubbla melta har större chans att spränga ett fordon.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Deep Strikande Landspeeders loadout

Inlägg av Elevatorlake »

Har du bara en melta så missar den ALLTID, det är statistiskt säkerställt :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

Re: Deep Strikande Landspeeders loadout

Inlägg av John_F »

Nu vet jag att du frågade specifikt om deep strike, men jag gillar att kitta mina landspeeders med HB och Typhoon. Du kan ligga där och hoovra runt 36", och sen skjuta krak mot fordon och frag mot infanteri. En väldigt mångsidig enhet imho.

Skriv svar