Är jag galen?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Akhrat

Är jag galen?

Inlägg av Akhrat »

Hej! Ny här på forumet och tänkte starta en armé igen efter ett långt uppehåll.
Jag tycker att Dark eldar har det tveklöst snyggaste utbudet av figurer och är
inne på att börja spela med dom igen (spelade senast när dom fick nya saker
2011?). Kollar man på armérankning så finns dom ju knappt med på en enda
topp tio lista. Så min fråga är om jag är galen som vill börja spela med dom?
Om ja så är det väl passande då jag tycker att Dark eldar är rätt galna dom
med.

Sedan av ren nyfikenhet undrar man ju om dom har något kraftfullt som funkar
bortsett från Webway portal då.

Tack på förhand för alla kloka svar.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Re: Är jag galen?

Inlägg av refabricated »

Beror på hur du vill spela? Turneringar har generellt komp, kolla den delen av forumet för mer info. Basicly så är det ett handikapp system så alla kan vara med och tävla.

Jag har vunnit 2-3 turneringar med DE så de är absolut kompetativa under rätt förutsättningar.

Kraftfullt som webway? Stirra dig inte bilnd på en godisbit, då missar man kanske allt annat gott :) 12-16 skimmers brukar ge de flesta lite problem eller iaf en del att fundera över.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Spela det som du blir inspirerad av. Det här spelet innebär att saker behöver målas, och det är få saker som är så tråkigt att måla som oinspirerande modeller. Tycker du att DE är fräcka, så spela DE. Med tanke på att Taukräken får en ny bok snart borde väl även de mer eftersatta listorna snart få uppdateringar. Det går att få dem att fungera.

För att göra en parallell: jag spelar bl.a. Chaos, en skräplista även i jämförelse med DE. Och det gör jag för att jag tycker att armén är ball. På en turnering vet jag att jag inte kommer att vinna, men det beror både på spelaren och armén. På en kompad turnering har jag mer att hämta, men det roliga är ju den sociala interaktionen.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Trulsante

Inlägg av Trulsante »

Det måste tilläggas att alla som mött Linus (Serpent) och hans Night Lords har haft en underhållande match :wub:
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Fenris

Inlägg av Fenris »

Stirra dig inte blind på vad som är effektivt just nu, du kan tjäna stora pengar på att köpa in figurer som är dåliga just nu, men som får bättre regler i framtiden.
Desto sämre regler en armé har, desto större chans är det att den armén kommer att få en ny kodex snart.

Jag rekommenderar därför att du satsar på den armén som du tycker är roligast att måla och spela.
Vill du sedan ha en armé som är kraftfull i turneringar, så har du ju störst odds att någon av dina arméer är det, desto fler arméer du har.

Visst kan man köpa det nyaste senaste kraftfulla, men då detta skiftar ganska ofta så är det ganska svårt att hinna klart innan det är något nytt som är bättre.
Fortsätter man då att köpa det senaste igen så sitter man ganska snart med en massa figurer som man inte kan använda tillsammans med varandra.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Akhrat

Inlägg av Akhrat »

Då följer jag magkänslan och satsar på det jag tycker om :)

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Akhrat skrev:Då följer jag magkänslan och satsar på det jag tycker om :)
Det är en bra idé. Man blir dessutom alltid bättre spelare med en armé man tycker om :)

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Trulsante skrev:Det måste tilläggas att alla som mött Linus (Serpent) och hans Night Lords har haft en underhållande match :wub:
:wub: Tack!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Akhrat

Inlägg av Akhrat »

Då blir man ju genast nyfiken på vad Serpent kör som är så kul? :)

Jonke

Inlägg av Jonke »

Det är inte hans lista utan att serpent är så j*vla bitter att en själv i jämförelse är en riktig sol oavsett hur dålig ens dag varit ;) :p

Skriv svar